Steg för steg guide, hur starta och registrera företag i Spanien?

Diskussion i 'Starta och driva företag i Spanien' startad av Porro, 21 juli 2014.

  1. Porro

    Porro Ny medlem

    Blev medlem:
    11 april 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla glada forumvänner....

    Nu börjar det närma sig att starta upp företag i Spanien, ska bli riktigt roligt.
    Men tänkte fråga Er som redan startat företag, eller har vetskap om hur man startar företag i Spanien, vad som behövs och hur man går tillväga?
    Hur lång tid tog allt för Er?
    Vad jag fått "höra" är att man måste ansöka om någon licens/intyg från ayuntamiento samt inhämta några papper och sen bli godkänd från agencia tributaria? Som ni märker så är informationen jag har väldigt knapp, kanske ni kan fylla på?
    Beror kanske sen på vilken typ av företag man skall driva, tex inom restaurang kanske man behöver godkännande från tex livsmedelsverket etc?
    Vad vi skall starta är moped och cykeluthyrning, eller iallafall inom ungefär samma schanger....
    Tack på förhand :)

    graciass
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Du kommer förmodligen behöva hjälp med deklarationer och lite annat löpande framåt. Hitta en bra gestor eller advokat och låt dem hjälpa dig med uppstarten också så kan du lägga tiden på att förbereda verksamheten. Förmodligen det lönsammaste.
     
  4. Jon78

    Jon78 Ny medlem

    Blev medlem:
    27 april 2014
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    2
  5. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Du lär först och främst behöva en lokal gestor som hjälper dig med myndighetskontakter. Du behöver också lära dig basic Spanska, det går som turist att klara sig utan Spanska men som företagare är det mer eller mindre ett måste.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Porro

    Porro Ny medlem

    Blev medlem:
    11 april 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihopa.
    Hittade tillbaka till den hä tråden efter ett tag.
    I alla fall så tog jag hjälp av en spansk advokat, en bekant, och allt har gått bra. Angående att man måste spanska, jag skulle aldrig välja att bo i ett land, än mindre starta en verksamet, om jag kan inte kan behärska språket dem pratar i det landet.
    Måste vara dötrist att bo någonstans och inte kunna kommunicera med folk?
     
  8. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Vad är det du sysslar med? är ditt användarnamn en ledtràd kanske?
     
  9. Sy_Hooligan

    Sy_Hooligan Ny medlem

    Blev medlem:
    1 december 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Vill du sälja en Cykel till mig? :)
     
  10. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej Någon som har förslag på en gestor i eller runt Torrevieja,behöver hjälp att starta upp verksamhet med tillstånd od,
    4 grader men sol på Upplandsslätten idag :)
     

Dela sidan

Laddar...