Språkförbistring

Diskussion i 'Spanska språket' startad av carl, 2 januari 2012.

  1. carl

    carl Medlem

    Blev medlem:
    10 april 2008
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    17
    Lovade i en annan tråd att berätta en sann historia.

    När min spansktalande dotter tillsammans med andra spanska och svenska flickvänner var tillsammans försökte man prata svenska för att alla skulle förstå. Min dotters spanska väninna sa då plötsligt: ”Är det någon som har besvär med sin pojkvän att han runkar?” (u uttalat som o). En obekväm tystnad utbredde sig. Spanjorskan förtydligade det hela när det inte blev någon reaktion. ”Han runkar hela nätterna och jag blir galen av det”. Det hela klarades upp när det visade sig att spanjorskan trott att runka var detsamma som det spanska ”roncar”.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    gapskrattt stackars dottern!! redface
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    HAHAHAHAHAHA!
     
  5. Paula1

    Paula1 Ny medlem

    Blev medlem:
    29 januari 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    ja herrejesus vilken språkförbistring, vilken tystnad som måste ha utbrett sig!!! Å vad pinsamt det måste ha varit för spanjorskan redface
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja det var kul!!

    När jag var på Gran C för första ggn skulle jag beställa
    kyckling på en restaurang...resten får ni tänka ut själva :D

    Ciao P :vissla:
     
  8. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    hehehe den körde jag med fösta gàngen jag träffade min blivande svärmor...
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Och hon föll ändå som en fura för
    sin nya svärson :confused: :cheeky

    P
     
  10. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    Den har vi nog alla râkat ut för. Jag bad om en Nolotil y una polla pâ apoteket (skulle ha Nolotil en ampollas). Men är man rädd för att göra bort sig fâr man ju aldrig nâgot sagt ;)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Victoria

    Victoria Ny medlem

    Blev medlem:
    23 mars 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1
    LOL gapskrattt
     
  13. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    God morgon

    Jag hade köpt bl a ägg på Carrefour och för vi skulle ha lite ägg och bacon till lunch och jag skulle använda den hemska gasspisen:eek:. Baconet gick bra att steka men när jag skulle steka äggen var det lögn i h.....e att få hål på skalet. Ni har väl redan gissat att jag köpt hårdkokta ägg istället för huevo frescogapskrattt. Numera tittar vi noga och skrattar gott åt vårt misstag.
     

Dela sidan

Laddar...