Sport/idrott

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Skåning, 20 oktober 2012.

  1. Skåning

    Skåning Medlem

    Blev medlem:
    29 augusti 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2
    Har följt Spanienforum ett tag nu, o har lärt mig väldigt mycket här. Då jag precis köpt lägenhet i Torrevieja följer jag allt om denna stad speciellt noga. Då kom jag på ett ämne som ej diskuterats: Sport!!!
    Kan någon redogöra för vilka möjligheter det finns att titta på sport i Torrevieja. Vilken division spelar fotbollslaget i? Handbollslaget? Finns det annat att titta på? Basket, innebandy?
    Vet att Murcia, Alicante o Elche har bra fotbollslag, men vad har Torrevieja att erbjuda?
    Skåning
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola!

    Ja jag vet inte så mycket men Torreviejas fotbollslag ligger
    visst i 3:e div think

    Handbollen (länken funkar ej Rincon) har inte
    nån större aktivitet pga ekonoimiska problem och så
    är det visst med basketen också sen 2006-07 :(

    Fina sportanläggningar finns det iaf gott om...

    Ciao P :sol:
     
  5. Skåning

    Skåning Medlem

    Blev medlem:
    29 augusti 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2
    Det var ju lite tunt med sport! Får väl starta ngt eget då! Finns ju en del duktiga skånska fotbollsspelare runt om i världen. Får väl se om ngn av dem kan tänka sig spela för Torrevieja !
    Vi som bor där skall väl ha ngt att göra på fririden
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    De kanske har lagt ner hemsidan...sorry! Jag testade men trodde att jag hade fel på min internetkoppling.
    Skåning: vill du ha ngt att göra kan jag rekommendera Aktiv i Torrevieja. De har många olika aktiviteter, Medlemskap är gratis.
     
  8. Skåning

    Skåning Medlem

    Blev medlem:
    29 augusti 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för tipset, rinconada!
     
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    För all del! Jag glömde att säga att medelåldern är ganska hög i ovannämnda klubben. = mest pensionärer. Men du kan väl ragga dit lite yngre blod...gapskrattt
     
  10. Skåning

    Skåning Medlem

    Blev medlem:
    29 augusti 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag tillhör väl inte kategorin "yngre" Är 51 år gammal. Tror inte det viktigaste när man ska göra saker är åldern som står i passet, utan att man har lust att göra trevliga saker
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Absolutamente! Så tänker jag också. Ville bara varsko dig, man vet aldrig hur folk tänker och tycker.
     
  13. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej Nån som vet om man får spela tennis bada spela fotboll på den lilla fina anläggningen som ligger ,vet ej namnet på gatan men går man calle severo ochoa bort från havet ca 250m in till höger, där ligger lägenheter i anslutning till anläggningen men bostäderna verkar väldigt öde, har inte träffat på någon att fråga.
     
  14. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Ja det hade varit intressant att veta, vi har också funderat på det, finns pingisbord också.

    //Eckhoff
     
  15. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Åsa!
    När gamla borgmästaren regerade så vill han bygga 6 ny "sportplatser" av mindre format. Jag tror det hann byggas 4 innan han avgick.
    Jag vet inte men det kan ju vara en av dom. Känns lite konstigt om en urbanisation själva byggt en sån anläggning...
    Ni får fråga nån som bor där eller kanske turistbyrån vet eller
    skriv till buzón ciudadano kommunens brevlåda och fråga :)
    http://www.buzonciudadano.gva.es/in...ategory&sectionid=18&id=55&Itemid=107&lang=es
    På höger sida ser man propuesta el consulta. Måste kanske logga in sig men
    det är ju bara att göra det. Nån kan väl engelska? Dom svarar iaf. Men skriv exakt adress på sportplatsen.

    Ciao P thumb
     
  16. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Torreviejas handbollslag spelade i högsta divisionen för ett antal àr sedan. men pga ekomomiska problem sà avsade de sig sin plats i Asobal och spelar nu i div 2 (fjärde div)
     
  17. Powernap

    Powernap Ny medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0
    Bra initiativ till tråden!

    Jag har spelat badminton i en massa år, korpennivå.
    Finns ställe för detta i gran alacant med omnejd? (Omnejd kan vara 30 min i bil) så kan jag ju bjuda hit "dubbelgänget" i höst :) eller annan för en-gång-i-veckan-spel?
     
  18. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej , tack P jag återkommer när jag fått svar;:;;)
     
  19. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hola, inget svar från kommunen, men nu är det fullt hus däruppe och vad jag kan förstå av skyltarna så är det bara för boende i området ,fick dock inte tag på någon att fråga ;:(
     
  20. Nimo

    Nimo Medlem

    Blev medlem:
    5 mars 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10
    Varför inte börja med kappsegling? I hamnen finns aktiva klubbar bara att fråga om någon behöver gastar på deras kappseglingar.

    Vi bor ju trots allt vid Medelhavet :)

    Själv seglingsnörd bollar kan jag vara utan
     
  21. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej P hade rätt kommunen svarade men det tog tid bara några månader men ändå, bra att det funkar, anläggningen är privat och ej i kommunens regi:(
     
  22. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Åsa!
    Bra att dom svarade, man får vara glad för det thumb
    Dom måste väl anlita tolk antar jag :)

    Synd att det var privat då...

    Ciao P :sol:
     
  23. Powernap

    Powernap Ny medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0
    Jaaaaaaa!
    segling är grejen...har seglat sen jag var typ 6 år, med kortare uppehåll slutet 80-talet då man skulle windsurfa ;)

    Här i Alicante verkar det vara kappsegling varje helg...har dock inte tagit mig ner till hamnen någon helg för att kolla läget, men känner att tidpunkten för bryggpromenad närmar sig...
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...