Spansk matförgiftning

Diskussion i 'Mat & Dryck' startad av Preciosa, 20 maj 2015.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    En undersökning säger att Spanien är värst på att matförgifta folk...
    Tycker man hör mest att det är stora problem med
    Turkiet, Indien och Egypten.
    Jag har aldrig varit med om magproblem pga mat i Spanien...
    Hört om nån dålig räka bara av flera olika vänner...och det var iofs ingen lek...

    http://www.spaniaavisen.no/wip4/spania-versting-paa-matforgiftning/d.epl?id=2549036

    Vad säger ni?

    P :coolsmilie:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Har själv blivit magsjuk här, för några månader sedan. En vän åt en dålig oliv här och mådde inte direkt bra efter det.

    Men å andra sidan har jag blivit magsjuk på Kreta, i Dubrovnik, i Tyskland och säkert även i Frankrike. För att inte tala om i Sverige.

    När de har gjort undersökningen, har de även i uppgifterna tagit med hur många som åker vart?
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Alltså den var väl inte värst vetenskaplig. Bara 2000 britter
    som intervjuats.
    Men intressant iaf...En del verkar bli magsjuka jämt när dom
    åker...nästan räknar med det. Efter mitt år på Gran C så sa folk
    när dom kom ner att "få se hur länge jag klarar mig"...som om det vore "normalt".
    Tror kolsyrat vatten ställer till det...Ja man dricker ju mycket sånt när man kommer ner :)
    Och därför har jag klarat mig tänker jag då jag inte dricker annat än vanligt vatten.
    En teori jag hade då jag såg eländet :D Hade en kompis som jobbade på en klinik
    och jag gjorde henne sällskap där ofta i receptionen och så många krämpor...

    P :coolsmilie:
     
  5. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Jag har inte hitintills i Spanien och inte i andra delar av Europa, Amerika eller Asien blivit sjuk av mat. I Asien upphettas maten ofta så mycket att bakterierna försvinner. Buféer undviker jag.
    Däremot har det hänt mig ett par gånger i Sverige att jag blivit dålig av restaurangmat.
    Kanske har vi haft tur...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    LOL. Av de 2000 hade 1500 bara àkt till Mallorca, 400 dessutom till Grekland och resterande 100 hade varit utanför Europa ));)
     
  8. rolund

    rolund Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2013
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har åkt överallt, Afrika, Europa, Asien, Amerika... har aldrig fått dålig magen efter maten. Inte mina senaste 5 resor till Torrevieja heller. Statistikt jag räknas som outlier;)
     
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag ska undvika kolsyrat vatten hädanefter. Tack Preciosa!
     
  10. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Det var lite så jag också menade...
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. ElPiloto

    ElPiloto Ny medlem

    Blev medlem:
    9 januari 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4
    Förorts-britter på semester = konstant alkoholintag = försämrat immunförsvar = lättare att bli magsjuk. Dessutom gissar jag att dom flesta har ådragit sig magsjukan på en av dessa otaliga britt-barer som sölar ner turistorterna. Skyll inte på Spanien!
     
  13. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    ¸.·´¯`·.¸¸><((((º>¸.·´¯`·.¸¸><((((º> happy <º))))><¸¸.·´¯`·.¸¸<º))))><¸.·´¯`·.¸
     

Dela sidan

Laddar...