Spanjorernas medellivslängd?

Diskussion i 'Spanien' startad av ToreA, 29 december 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ToreA

    ToreA Ny medlem

    Blev medlem:
    23 februari 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1
    Läste en artikel för ett tag sedan om att spanjorerna har längst livslängd i Europa (eller de ligger iallafall i toppen, med Andorra bland annat före), och Sverige ligger en bra bit ner på listan? Varför? Har ni någon förklaring till detta? Är det födan, vädret eller något annat som finns till förklaring av detta? :confused:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Tore,

    det måste väl vara de äldre kvinnorna då för karlarna röker väl i hjäl sig här...
    Skämt åsido, jag tror att det är maten faktiskt. Mycket grönsaker,fisk,rotfrukter
    och olivolja på det. Har också läst om medellivslängden här.

    Tror det kommer att ändra sig för nu ser man ju varenda småtjej och uppåt storröka.
    Jag lider med dom faktiskt. Vi går ju på café varje morgon och man kan se tjejer som
    röker 4 cig på raken. I en grupp så röker ALLA. Madre mia!!
    Tyvärr har Spanien de tjockaste barnen i Europa har jag också sett nå´nstans.
    Man ser ju dom på caféerna och på gatan med choklad samt alltid chipspåse eller
    klubba i näven.
    Även 1-2-åringar matas med det av mammorna. Och dom får alltid söta drycker.
    Hur ska det sluta undrar jag. Hm, vem är jag att veta...

    I alla fall min teori./ En rund men åtminstone rökfri P
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...