Spanjor som vill lära sig svenska

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Suecus utanför, 26 juni 2018.

  1. Suecus utanför

    Suecus utanför Ny medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej, jag har pluggat svenska i ett och ett halvt år på nätet, men jag skulle vilja ta ett steg framåt och utmanar mig att hålla ett samtal på svenska och lära känna svenskar i det verkliga livet, så att jag vill passa på att det är en massa svenskar som bor i Torrevieja och jag bor nära. Jag har sett att ni svenskar har föreningar typ Mas Amigos, men det behövs att vara en svensk medborgare om man vill vara med. Min fråga är så här: Finns det nån plats i Torrevieja där svenskarna brukar gå runt? Det vore kul om ni känner nån som är intresserad av att förbättra sig på spanska. I så fall skulle vi kunna hjälpa varandra :)

    Min svenska är inte felfri så förlåt :)
     
    Harlequin, Los Suecos och MrLinkan gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej!
    På FB (om du har det) finns ju många grupper...kolla där!
    Svenskar i Torrevieja
    Svenskar i Torrevieja och Costa Blanca
    Vänskap i Torrevieja
    Sueco enTorrevieja
    Klubb Torrevieja

    P
     
    Suecus utanför gillar detta.
  4. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Förlåt, men kan det stämma att man måste vara svensk medborgare för att vara medlem i Mas Amigos?

    Om det skulle vara sant, tack då lämnar jag in mitt medlemskort!

    ..... nu tror jag dock att det är en missuppfattning,

    TommyD
     
  5. Suecus utanför

    Suecus utanför Ny medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej Tommy, Jag vågar inte att översätta nåt fel från spanska till svenska, men det står tydligt att det krävs att komma från de skandinaviska länderna för att vara medlem


    [​IMG]

    Tack Preciosa, det ska jag göra! Det var längesen jag använde Facebook för sista gången men det kanske är dags att göra det igen ;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Ja, jag ser att man skriver, ”.......man måste komma från en av de nordiska länderna..”. Det tolkar jag mera som anknytning till de Nordiska länderna och inte knutet till medborgarskap.

    Med din perfekta svenska tror jag bekräftar med råge din anknytning till de Notdiska länderna.

    Kolla du med Mas Amigos och jag är alldeles övertygad om att du välkomnas med öppna armar.

    TommyD
     
    Suecus utanför gillar detta.
  8. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Själv ständig medlem i Mas Amigos , men tycker inte de har allt för stor gemenskap och aktiviteter.

    Finns nog bättre ställen att öva Svenska på. Stort plus för trådskaparens goda Svenska ochbtrevliga initiativ.
     
    Los Suecos och Suecus utanför gillar detta.
  9. Suecus utanför

    Suecus utanför Ny medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    8
    Tack för alla era svar! Ni är så trevliga. Jag ska försöka gå in i de där grupperna som Preciosa delade med mig, och vi får se vad som händer.. ;)
     
    Sharky och Los Suecos gillar detta.
  10. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Var bor du? I Alicante finns där ett gäng som träffas varje Onsdag pà Heladeria Xixona som ligger pà esplanaden
    vet tyvärr inte tiderna men de hittar du säkert pà facebook
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hola,
    Jag vill gärna lära mig spanska. Är nybörjare, så mina språkkunskaper i spanska är små.
    Bor du nära Torrevieja kan vi ta en promenad eller fika (typiskt svenskt) och prata om svenskt och spanskt liv, kultur mm.
    Hälsar Emma
     
    erkki och Preciosa gillar detta.
  13. Suecus utanför

    Suecus utanför Ny medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej Emma! Absolut, det vore spännande:) Jag bor i Orihuela som ligger 30 km långt bort Torrevieja, om du vill skickar jag dig ett DM så får vi prata lite mer om det här ärendet. Vi hörs
     
    Sharky, erkki och Preciosa gillar detta.
  14. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej,
    Jag vet inte hur man läser ett DM, men det går kanske att lista ut. Om du tar buss kan vi träffas nere i stan.
    Gokväll,
    Emma
     

Dela sidan

Laddar...