Soptippen som blev en Palmlund

Diskussion i 'Teneriffa' startad av SolenLyser, 14 mars 2014.

  1. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Om man närmar sig Santa Cruz från söder fastnar genast blicken på det vita kakelklädda "Auditorio de Tenerife". Vid sidan om fanns tidigare ett stort sopberg som användes ända fram till 1983. 1995 fattade man beslut om att den skulle omformas till en 120,000 m2 botanisk trädgård med inriktning på palmer. I denna samling finns mer än 70 hotade palmer. Missa inte parken Palmetum vid nästa besök!

    https://www.youtube.com/watch?v=JTwxkhHNSyk
     
    Last edited by a moderator: 14 mars 2014
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    Har du varit där?
    Jag har haft deras hemsida uppe som påminnelse att vi ska dit nån gåg, sen en vecka innan de öppnade... men har inte blivit av än. Är det så fräscht som det ser ut på deras hemsida?

    http://www.palmetumsantacruz.com/
     
  4. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Visst har jag varit där, det är ju jag som filmat med min iPod. Beträffande hemsidan anser jag inte att den är färdig. Visst borde det finnas en beskrivning på engelska. Gruppen som vi hängde på var tyskar.
     
    Last edited by a moderator: 14 mars 2014
  5. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    fantastisk fin plats!
     

Dela sidan

Laddar...