"Skogs"företag

Diskussion i 'Starta och driva företag i Spanien' startad av Stef, 20 februari 2014.

  1. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Funderar på om några av de obebyggda tomterna/markerna som finns lite här och var i Costa Blanca kan köpas?

    Såg att de nära oss gjort en lite "park" på en bit av en sån tomt, men verkar vara gerilla odling.

    Tänkte då att man kanske kan starta ett litet företag med odling av lite produkter, mer för trevligare närområde än att gå plus.

    Vart hittar man info om vem som äger marken?
    Kommunen verkar helt ointresserad iofs...
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  4. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Attans vad de drog på i pris :0

    Jag tänkte att nån av de där ödeplatserna som är liten öken bara borde gå att få rimligt, men jag får väl ta en dust till med kommun...
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag vet inte vad det heter, men det finns hos varje kommun, ett kontor som tar hand om parker, naturområden, tomtmarker osv. Om det är för dyrt att köpa, kanske vill de hyra ut lite land? Eller fråga en lokal bonde om han/hon kan avvara lite land.

    Jag läste för en tid sedan att en kvinna gjorde detta, kontaktade en bonde för att hjälpa med skörden/skötseln (gratis, för hon ville ha sysselsättning). Det hela slutade med att hon fick en liten plätt för att odla sina egna saker på. :) Solskenshistoria, men ack så sann!
    Lycka till!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Ska knata in på townhallen när jag är nere och kolla vad de säger, hoppas de kan Engelska :)
     
  8. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Mark är dyrt som du redan konstaterat. Inte som i Svenska glesbygden. Återkom gärna och upplys oss om du hittar något. Jag skulle kunna tänka mig en "kolonilott" så småningom men tror aldrig jag får råd med det om det inte går att hyra billigt :)
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Finns kommuner som har börjat med kolonilotter. Santa Pola (Alicante) tex. Har inte en susning om vad det kan kosta eller hur mànga som finns.
    Men det kanske är sà enkelt att bara föreslà det hos din kommun.
     
  10. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Jo om kommun nu har en ökenplätt som man satt byggstopp på och de bara ligger lite risiga buskage på, då borde de vara roligare om jag planterar lite mandelträd tycker iaf jag...

    Jag återkommer när jag sonderat möjligheterna i April, kanske kan köpa loss en bit och göra några kolonilotter av :)
     

Dela sidan

Laddar...