Skicka kolli från Spanien?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Kristel N, 20 maj 2017.

  1. Kristel N

    Kristel N Ny medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Har en liten fråga angående hur man kan göra för att skicka skrymmande gods till Sverige från Spanien. Har hus i Guardamar del Segura som jag åker till varje år och varje år köper jag lerkrukor med mig hem. Saken är ju bara den att de krukorna jag egentligen suktar över kan jag omöjligt packa och ha med på flyget. Så min tanke är att i år köpa dessa eftertraktade och stora krukorna och helt enkelt skicka med något företag, antingen lastbil, tåg, buss eller hur det nu går till.
    Här behöver jag alltså er hjälp, vart vänder jag mig för att enklast hitta någon som kan utföra detta? Och som kan utföra det under den tid jag faktiskt befinner mig i landet och kan ordna med försändelsen?

    Hade varit JÄTTEtacksam för råd och tankar i detta!
     

    Bifogade filer:

  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. gladisol

    gladisol Medlem

    Blev medlem:
    30 mars 2016
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    53
    Kristel N gillar detta.
  4. sportgarage

    sportgarage Medlem

    Blev medlem:
    11 december 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Kristel N gillar detta.
  5. Jonke

    Jonke Ny medlem

    Blev medlem:
    9 mars 2016
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag får just nu ett 70-kiloskolli (4,70 x 0,50 x 0,50 m) transporterat från Nerja till Stockholm. Det är Roslagens Europatransport AB (www.retab.se) som transporterar. Så vitt jag förstår kör de någon eller några gånger i månaden mellan Sverige och Spanien och en av rutterna går för dina trakter. Efter att ha frågat runt hos en hel del transportörer tyckte jag de hade det bästa priset. Ammi och Sören på deras Marbella-kontor är också bra att ha att göra med.

    Lycka till!
     
    erkki gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Kristel N

    Kristel N Ny medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Var ligger kostnaden ca? Förstår att det varierar på vikt och storek, men kan vara intressant att ha lite av ett riktmärke att gå efter.
     
    Los Suecos gillar detta.
  8. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej varför inte kontakta www.retab.se
     
  9. Jonke

    Jonke Ny medlem

    Blev medlem:
    9 mars 2016
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    5
    Min frakt (70 kg och 4,70 x 0.5 x 0,5 m, Nerja till Nacka) kostar 6 500 inkl. moms. Det var betydligt billigare än de transportfirmor typ DHL m.fl som jag kollade priset hos. Retab hämtade upp i godset i Nerja den 19/5 och jag ska få det levererat till Nacka den här veckan. Så transporten är inte blixtsnabb med det är kanske ofta inte så viktigt.
     

Dela sidan

Laddar...