Se på tv, på teve. Tips ny produkt.

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av snakebikes, 29 juli 2013.

  1. snakebikes

    snakebikes Ny medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    1
    Tänkte tipsa om en ny "gadget" som iallafall jag tänker handla.
    Google har nyss släppt en liten dongle, Chromecast, som gör att du från din smartphone kan skicka aktuell bild direkt till teven trådlöst. Smidigt om man ex tittar på tv4 play på mobilen och vill få ut bilden på teven hemma.

    Apple har sin appletv som är nåt liknande men denna fungerar endast med apples produkter(såklart). Googles manick funkar med alla system.

    I USA endast just nu men kommer till Europa närsom, annars kan man köpa på Amazon eller Ebay. 35$ kostar den och kopplas in i tevens HDMI ingång. Skall vara busenkel att installera.

    Frågor på detta? ;)

    Länk: http://www.google.com/intl/en/chrome/devices/chromecast/#netflix

    [​IMG]
     
    Last edited: 29 juli 2013
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Snyggt jobbat Snake!
    Jag kan inte hitta någon info på länken om jag kan köra laptop till TV denna väg.Har du en aning? Trots IPTV med Sky paketet kör jag lite svensk Web TV via datorn. Kom dessutom på att vi fortfarande har ett halvår fri Viaplay sedan vi prenumererade på Viasat. Kan vara skönt att slippa 10 meter stel HDMI kabel.

    Hälsningar från Göran i Mijas Pueblo
     

Dela sidan

Laddar...