Se på svensk tv

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Cmbjorntyr, 18 november 2016.

  1. Cmbjorntyr

    Cmbjorntyr Ny medlem

    Blev medlem:
    3 september 2014
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur gör vi för att kunna se på svensk tv ? Vi vill inte köpa ett års abonnemang för att titta några veckor, hur gör ni andra som liksom vi bara vistas i Torreveija fyra-fem veckor per år?
    Tacksamma för tips

    Cissi & Mattias
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Via internet och VPN så kan ni se Play TV.
     
  4. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Vi har DVBLab, både internet och tv och betalar, i 30-dagars perioder, under tiden vi är där. Det kostar inget extra för igångsättning av servicen.
    https://dvblab.com/en
    De har skandinavisktalande personal.

    Viktigt att komma ihåg är att bara för att vi har bra mottagning så innebär det inte per automatik att alla har det. Det beror på hur bostaden ligger i förhållande till sändarna.
    /Helen
     
  5. Lamata

    Lamata Medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Vi har köpt en Slingbox.
    Det är en "apparat" som kopplas till vår Boxermottagare & bredbandsmodem hemma i Sverige.
    Den skickar ut våra TV-kanaler på nätet så att vi kan ta emot dessa i Spanien.
    I huset i Spanien har vi sedan en mediaspelare (WD TV live) som är kopplad till TV:n och bredbandsmodemet och då kan vi se samma kanaler som vi har hemma i Sverige.

    Låter kanske invecklat men fungerar perfekt för oss eftersom vi heller inte bor permanent
    i Torrevieja än så länge.
    Vi betalar ju för Boxertjänsten hemma i Sverige så med denna lösning slipper man extra månadskostnader i Spanien.

    Sök på "Slingbox" om det låter intressant.
    Lycka till!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    En Slingbox kräver att du har ganska rejäl "upplänk" på din internetuppkoppling i Sverige, och kräver ju fortfarande att du har internet i Spanien.
    Den kostar ju också ungefär lika mycket i inköp som 3 helårsabonnemang på VPN... Om man bara är där någon månad om året, och bara köper VPN eller SmartDNS under tiden du är där, så kan du göra det i 30 år innan du spenderat lika mycket som Slingboxen kostade i inköp...
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Vi har använt oss av "Pooh:s" tjänster "Sesvensktv" mång gånger och det har fungerat bra.
    rocio
     
  9. Lamata

    Lamata Medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
     
  10. Morgan

    Morgan Medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2015
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6
    Ursäkta att jag lägger mig i men Lamata har rätt. Det var en märklig jämförelse att nervärdera Slingbox för internetkrav när det gäller detsamma för "svensktv". Dessutom är jämförelsen med 30 års betalning missvisande då det faktiskt bara kostar 1200:- att köpa slingboxen. En struntsumma för att se ALLT du har hemma i utbudet och det är jag 100% säker på att du inte kan göra med "svensktv". För egen del så tycker jag det är lyxigt att sitta i Spanien och kolla på Shl-hockey efter ett bad i havet. Högre krav på bredbandet hemma finns dock kvar, det ska man tänka på
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. villebasker

    villebasker Medlem

    Blev medlem:
    17 januari 2013
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    5
    Hola,

    Det behövs ingen Slingbox eller SeSvenskTV.
    För att kunna se "ALLT du har hemma" behövs:
    - En internetuppkoppling (helst 10 Mbit/s)
    - En VPN-lösning (finns många att välja bland)
    - Ett "play plus"-konto hos din TV-leverantör i Sverige (är gratis)

    :sol:
     
  13. T.Rantzow

    T.Rantzow Guest

    En VPN tunnel som verkar fungerar bra är chillglobal och vår nedladdnings hastighet är bara 3 mbit/s, den laggar sällan till skillnad mota andra som hola etc

    Det fina med just chilliglobal är 20 timmars gratis tv-tittande i månaden, därefter kostar den 5 euro ( tror jag ), vi betalar över Paypal så det blir något dyrare, ( tror jag ) hustrun sköter sådant.
    Enda kravet är en Firefox webbläsare men det sköter sig själv när man laddar ned VPN tunneln.

    http://www.chillglobal.se/

    //T
     
  14. Joe Spanien

    Joe Spanien Medlem

    Blev medlem:
    25 april 2012
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!

    Jag tänkte dela med mig av min erfarenhet av Tv tittande i Spanien, under fem års tid har jag testat slingbox & SeSvenskTv´s lösningar och kommit fram till att slingbox kräver en snabb uppkoppling i Sverige för att ge stabil bild.

    När jag hade 3mb i Spanien och 1mb uppkoppling på slingbox i Sverige var man glad att det funkade och gav bild och svensk tv.

    När jag har 10mb i Spanien och fortfarande 1mb i Sverige funkar slingbox mycket dåligt och jag använder den nästan aldrig. När man använder SeSvenskTv lösningen med vpn tunnel fungerar Tv mycket bra via ex. playkanaler.

    Jag vill därför rekommendera SeSvenskTv tjänsten som mycket stabil och framförallt har de en support som är mycket snabb och hjälpsam. Som hjälpt mig när jag varit på resa och hotellen varit besvärliga med anslutningar mm.

    Joe :sol:
     
  15. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
     
  16. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    1200 betyder 24 års abonnememangskostnader på VPN/Proxy/SmartDNS, om man bara har den en månad om året, som förutsättningen var. Beroende på slingbox, kostar en del modeller upp till 1800 också.
    Med VPN/Proxy/SmartDNS kan du se allt du har i Sverige om du har exempelvis Boxer eller Viasat via deras Play eller To-go tjänster, som ingår när du har ett abonnemang med dem.
     
  17. Nimo

    Nimo Medlem

    Blev medlem:
    5 mars 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10
    Helt rätt enkelt jag har provat Boxer play som jag har hemma. Har fiber i Torre funkar bra.
     
  18. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    Det verkar vara en del som missuppfattat vad "SeSvenskTV" är. Det är helt enkelt ett paket med VPN/Proxy/SmartDNS, speciellt optimerat för strömmande video, där man kan använda det som funkar bäst beroende på internetuppkoppling och typ av enhet, för att se Svenska Playkanaler, inklusive Boxer Play och vad det nu är.
     
  19. Morgan

    Morgan Medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2015
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6
    Är det verkligen möjligt att se betalkanaler som Canal digital och viasat med VPN tunnlar. Tror jag läste just på detta forum att det inte funka.
     
  20. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    Man kan inte se det de skickar med satellit eller liknande, eller tar emot med en digitalbox.
    Det man kan se är det de erbjuder sina kunder via Webben, såsom Canal Digital Go, Boxer Play, och den typen av tjänster.
     
  21. Poolare

    Poolare Medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0
    svensk tv

    en fin grej har jag sett idag hos min granne.Android box k4(udhd)klar 1300 kanaler c more viasat alla svenska och norska kanaler.köptes hos Ali Baba for 104$ 910skr .Boxen är gratis,abbo gäller ett år.tänker beställa också den boxen...
     
  22. Lamata

    Lamata Medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Poolare.
    Blev lite nyfiken & intresserad vad det är för abonnemangstjänst (leverantör) av alla dessa kanaler?

    Vad kostar det per år?

    Sen förstår jag inte att Boxen är gratis trots att du skriver att den är
    köpt på Ali Baba för 104$ ?
     
  23. Poolare

    Poolare Medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0
    svensk tv

    104$ betalar du for allt.Efter 1år betalar man 55$ för nästa år abo_Obs bra internet krävs.Här har vi fiber..jag har redan beställd en.
     

Dela sidan

Laddar...