satTvPlus

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av Eckhoff, 24 februari 2015.

  1. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej, är det någon som har SatTvPlus och som köpt utrustningen och laddar på via banköverföring. Det jag fått reda på är att betala via Paypal som tar ut en extra avgift.
    En annan fråga som jag inte blir klok på är detta med pausa, om jag fyller på med en månad och är nere ex. 14 dagar, kan jag sedan pausa för att utnyttja resterande nästa gång jag kommer ner.
    Jag får inget ordentligt svar på detta och undrar om någon vet med säkerhet och hur man gör.

    //Eckhoff
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Måste nog också kolla upp hur det är nu med betalning, men hitintills har jag gjort en vanlig kostnadsfri banköverföring. Kanske har det ändrats sedan jag gjorde det. De två senaste gångerna har jag betalat här på plats.
    Vad gäller att pausa så betalar man för en månad, vad jag förstått och om jag är här fem dagar eller en hel månad, så är det en kostnad av 20 euro för 5 mbs. Om du kommer den 26/2 så betalar du en månad framåt. Är du sedan inte här på två månader så pausas ju abonnemanget och du betalar när du åter vill använda det.
     
  4. Farbror Sven

    Farbror Sven Medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2013
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    17
    Det är som DiBo skriver man betalar för en månadsperiod i taget (inte kalendermånad) Det går inte att göra uppehåll i en sådan period. För mig har det alltid fungerat bra att sätta in pengar på det bankkonto de anger på kontraktet. Det fungerade åtminstone när jag försökte senast i höstas.
     
  5. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Ok, kan se att det finns ett konto på kontraktet så jag provar.

    //Eckhoff
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Basia

    Basia Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej !Vet Ni kanske hur man kan räkna skatt på huset i Spanien .Jag menar det andra skatt som finns .Modul 210 .Hur många procent ska räknas?
    Väntar på hjälp.
    Tack
     
  8. Farbror Sven

    Farbror Sven Medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2013
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    17
    @Eckhof
    Glöm inte att skriva routernummret ( i mitt fall tio siffror) i meddelanderutan på överföringen.

    Lycka till
    /Farbror Sven
     
  9. Farbror Sven

    Farbror Sven Medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2013
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    17
    @Basis
    Vad jag vet beror det på i vilket samhälle fastigheten ligger, men jag kan ha fel. (Det har hänt förr)
     
  10. Rendahl

    Rendahl Medlem

    Blev medlem:
    30 juni 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    17
    Hej Echhoff!

    Vi är på plats i Torre nu och har nu gjort detta några gånger nu.
    Paypal är faktiskt enklast men visst det är kanske en smaksak.

    Vi har 3Mb som kostar 15 E när jag betalar via paypal så uppger jag mitt personnummer 8 siffror D,M,Å baklänges som är routernummret i betalningen.
    Det kostar mej 15,9 E så 0,9E extra kostar det via paypal.

    Sen skickar jag ett mail till de och berättar vilket datum jag vill det skall börja gälla från.

    Det gäller från det datum du väljer sätta igång det och 1 månad framåt.
    Så tex. 25 till 25.
    Det är alltid minst en månad man betalar för.

    Är ni på väg ner?

    Med vänlig hälsning Rendahl
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej, nej men har släkt som skall ner snart och har haft problemet tidigare.
    Jag skall prova att överföra direkt till kontot och sedan skriva till dem som du gjorde.
    Ha det så skönt i Torre, skall bli bra väder har jag hört.

    //Eckhoff
     
  13. Farbror Sven

    Farbror Sven Medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2013
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    17
    De startar uppkopplingen direkt när de får pengarna. Jag lägger upp överföringen i förväg med betalningsdatum så de har pengarna dagen innan vi kommer på plats. Har fungerat bra.
    Förut provade jag att betala tidigare och skrev i meddeladefältet när jag ville att de skulle starta. Det fungerade inte så bra, de startade ändå när pengarna kom in.

    I meddelade fältet skriver jag bara routernumret ( slutet på Nombre del ROUTER) och 5Mb (som jag vill ha). För säkerhets skull skriver jag även mitt namn på samma sätt som de gjort kontraktet.

    Lätt som en plätt
     
    Last edited: 25 februari 2015
  14. Rendahl

    Rendahl Medlem

    Blev medlem:
    30 juni 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    17
    Det just därför jag skickar ett mail till de.
    De läser inte i meddelande fältet på inbetalningen.

    Med vänlig hälsning Rendahl
     
  15. Rendahl

    Rendahl Medlem

    Blev medlem:
    30 juni 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    17
    Ok då hoppas vi det fungerar denna gången thumb
    Vi har varit här ca 3 veckor redan och vet att februari oftast är sämsta vintermånaden här.
    Vi är ute dagligen och har inte sett något regn dagtid sen vi kom ner.
    2 ggr kom det några droppar men det blev inte ens blött på marken så det räknas inte.
    Nu kan det bara bli bättre. spainsmile

    Med vänlig hälsning Rendahl
     

Dela sidan

Laddar...