Söker spansktalande i Sthlm!!!

Diskussion i 'Presentationer!' startad av damen, 16 maj 2011.

  1. damen

    damen Ny medlem

    Blev medlem:
    4 april 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    jag heter Malin och kom precis hem till Sverige efter 2 månader i Spanien. Nu vill jag fortsätta att utveckla min spanska, därför letar jag efter någon från Spanien/ Sydamerika som bor i Stockholmsområdet som vill prata spanska med mig. Jag kan hjälpa med engelska el. svenska.
    Hoppas det finns någon där ute!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Välkommen hit!
    Ja, du kan ju börja med att söka på tex InterPals där man kan registrera sig gratis. Sidan är på engelsk, men där finns alla möjliga språk representerade. Det finns flera liknande sidor men jag tycker denna är bäst.
     
  4. DavidCG

    DavidCG Ny medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Quieres aprender español? entonces ve para España otra vez.
    Ademas hay diferencias del español que se habla en sudamerica al que se habla en España,si quieres ser entendida en España es mejor que practiques con un español, de lo contrario aprenderas jerga que no se entendera en España.
    De sudamerica te puedo decir que los chilenos por ejemplo son mas dificiles de entender, tienen mucha jerga y vocablos propios, los colombianos en cambio hablan bastante bien el castellano o español.
    Yo mismo soy español y la verdad es uqe me interesaria hacer un intercambio porque necesito mejorar mi ingles pero desgraciadamente no tengo mucho tiempo.
    En fin suerte muchacha.
     
  5. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    Muy bienvenido DavidCG!!!! ;:;;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. damen

    damen Ny medlem

    Blev medlem:
    4 april 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Sí, David, mi plan es regresar a España. Pero hasta podré ir a España otra vez me gustaría mejorar y además practicar para no olvidaré todos. Por eso, necesito alguna persona para hablar con. Prefiero una persona de España pero los sudamericanos hablan español también, aunque hay diferencias.
    Supongo que tengo que seguir buscando. :p
     
  8. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Hola David!!
    Como estás?

    A mí me encanta el español tanto de España como de Latinoamérica. Cada acento tiene su gusto:) He vivido mucho tiempo en España, pero conozco a más latinos que españoles. Muchos españoles me dicen que tengo el acento y las palabras de latinoaméric, y tienen razón, pero también soy licenciada en la filología hispánica y todos me han entendido, sea de madrid o de bogatá. Para mi es una ventaja saber el español de latinoamerica,ya que me pueda comunicar con mucha gente, pero como te digo, hasta ahora no ha habido ningún español que no me haya entendido. Estoy de acuerdo que la jerga chilena no es fácil de entender, pero hay barceloneses que no entienden a los malagueños. Al fin, estoy muy contento de haber aprendido el español, fue la mejor desición de mi vida.

    Bienvenido al forum!

    Saludos
     
  9. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag känner många sydamerikaner i sthlm, som jag vet vill öva på sin svenska. Jag kan höra med någon av dem om de har lust att träffa dig,om du vill

    Saludos
     
  10. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag tänkte bara höra hur det går? Har du lyckats hitta någon spansktalande i sthlm?

    Saludos!
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. damen

    damen Ny medlem

    Blev medlem:
    4 april 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Sorry att jag inte har svarat! Tack för erbjudandet, jättesnällt! Men ska faktisk tillbaka till spanien, lite längre tid den här gången, så jag satsar nog när jag kommer dit. Nu är det en massa jobb som gäller, så har ändå inte tid! Tack ändå!
     

Dela sidan

Laddar...