Söker jobb, södra Spanien eller Kanarieöarna.

Diskussion i 'Arbete sökes' startad av Daniel81, 10 maj 2018.

  1. Daniel81

    Daniel81 Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, Daniel heter jag och söker ett arbete i Spanien. Jag har som avsikt att flytta permanent och har därför några enkla krav:
    • Som titeln säger letar jag jobb i södra Spanien eller Kanarieöarna
    • Inte intresserad av telefonförsäljning
    • Möjlighet till att hitta boende nära havet
    Med det sagt så är jag öppen för det mesta. För närvarande jobbar jag på ett pappersbruk som instrumentmekaniker och har gjort det sedan 2006, innan dess jobbade jag på samma bruk men som operatör på en pappersmaskin som jag tog anställning vid 2000. Det var mitt första jobb efter skola och lumpen.
    Är 36 år och har 3 årig gymnasieutbildning, Elektronik/Dator och kommunikationsteknik. Söker i stort sett vad som helst bara jag kan leva på lönen.

    Bifogar mitt CV
    https://docs.google.com/document/d/1AttoOM0veeU3MsfE2lRqKINBYYCYgSqtkLx028SyOD0/edit?usp=sharing

    Jag har ett problem som jag känner att det inte är någon idé att försöka dölja och det är att jag har en autoimmun sjukdom, Ankyloserande Spondylit, som i grova drag påverkar ryggen. Det är dock anledningen till att jag vill bosätta mig i Spanien för jag mår så fantastiskt mycket bättre av värmen och klimatet.

    Svarar gärna med mer information om någon är intresserad.

    Tack på förhand!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Bara ett tips. gör din CV pà engelska.
     
  4. Daniel81

    Daniel81 Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack, får göra en revision.
     
  5. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Ursäkta, om du tycker att jag är en pessimist, men med lite eftertanke kanske
    du tycker att jag är en optimist.

    Jag tror att du får svårt att hitta ett arbete därnere, som passar din CV.

    Å andra sidan antar jag att ditt nuvarande arbete är relativt bra betalt. Lev
    billigt och investera så mycket du kan avvara. Investera i placeringar där det
    är låga avgifter och inte hög risk. Jag föreslår att du köper andelar i en
    index-aktiefond, utan avgifter, varje månad. T.ex. Avanza Zero. Det finns
    säkert flera likartade index-fonder, men den jag nämnde är den jag känner till.

    Om inte tredje-världskriget bryter ut eller något annat otrevligt händer. Ja,
    då kan du kanske gå in till chefen och 'snyta dig i gardinerna', när du är
    omkring 50 år gammal.

    Om du därefter väljer att bo i Spanien hela eller halva året är upp till dig.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Detta forums deltagare är till övervägande del seniora deltagare och saknar i de allra flesta fall kontakter som skulle kunna ge trådskaparen arbete.

    Trådskaparen behöver söka andra bättre vägar.
     
    erkki gillar detta.

Dela sidan

Laddar...