Söker hjälp vid flytt med papper osv.

Diskussion i 'Alicante' startad av The Singer, 1 augusti 2015.

  1. The Singer

    The Singer Ny medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej på er!

    Jag har väntat många år på att möjligheten skulle dyka upp för en flytt till Spanien, och nu är den här då sönerna nu flyttar till eget.

    Så, idag sade jag upp lägenheten här hemma i Sverige på vinst och förlust, och har följaktligen endast några månader på mig att hitta en bostad i värmen.
    Jag har kollat längs hela spanska kusten i ca 6 månader, och nu har jag fastnat för förorterna till Alicante. Några precis söder om, och några norr om.

    Då jag jobbar i Norge och Sverige huvudsakligen är min möjlighet att spendera längre perioder i Alicante i höst ganska begränsade, och vill därför gärna komma i kontakt med någon som talar spanska här på forumet, som mot ersättning kan hjälpa mig med alla papper jag behöver när jag har hittat mitt boende. Jag skulle bli lycklig om någon dessutom (mot ersättning) har tid att hänga med några timmar/dag under 2-3 dagar när jag tittar på boende, för att kunna ge vardagliga tips osv. En som kan ge tips, om läge och annat som jag själv kanske inte tänker på direkt, även om jag reser halva året i mitt jobb. En "lägenhets-mentor", helt enkelt. :) Något jag skulle föredra gentemot en partisk mäklare. (Det får ju gärna vara en och samma person som kan hjälpa till med pappersexercisen, så klart.)

    Jag har valt ut lägenheter i Santa Pola, El Campello och Villajoyosa som jag vill se på. Det jag är ute efter är mycket lugna, bra områden, helst lägenhet precis vid strandlinjen, hyfsat nära till flygplatsen, och ändå inte för långt till stadsmiljö när man känner för att ha lite action. Jag tar gärna emot synpunkter på dessa tre områdena!

    Är du den personen, eller känner du kanske någon som kan tänka sig detta så ser jag fram emot att höra av dig!

    Tusen tack för att du orkade läsa heeeeeela detta meddelandet, och stort tack på förhand för synpunkter och tips!
     

Dela sidan

Laddar...