söker boende i Costa Blanca

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av andela, 24 april 2011.

  1. andela

    andela Ny medlem

    Blev medlem:
    23 april 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tittar just nu på ett permanent boende i Spanien, efter många internet sidor så upptäcker jag att det finns samma bostäder hos de olika mäklarna. Vissa mäklare finns etablerade här hemma i SE men enl bolagsverket har de aldrig deklarerat. Ett mäklarbolag kör taxi på österlen!!!

    Skulle vilja veta vilken mäklare man ska använda sig av??

    Andela
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hej, Välkommen hit! Vi har dikuterat detta i trådarna under "Flytta till Spanien", "Leva och bo i Spanien" bla.
    Vill du hitta en svensk mäklare? SWEBANK har sin Fastighetsbyrå i Alicante, kanske även i Torrevieja (om de har hunnit etabler ett kontor där).
    Många spanska mäklare har personal som talar utmärkt engelska.
    Skandinaviska mäklare i Torrevieja är: Scanproperties och Zariko. Även Bonavidaspain har fastigheter där. Länkar: Yahoo! Sökresultat för scanproperties

    http://www.zariko.com/EN/frontpage.html

    Bonavida Spain

    Jag anlitade en spansk mäklare Grupo Okendo, som har kontor i Torrevieja centrum. Alla pratade engelska, jag blev völdigt bra bemött och det blev ett köp. Har inte ångrat.
    Lycka till!
     

Dela sidan

Laddar...