RyanAir och priser under julimånad

Diskussion i 'Flyg' startad av Perra, 28 april 2013.

  1. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Hola!

    Någon som har koll, med tidigare erfarenheter sommartid, på RyanAir's priser under juli månad?

    Just nu ligger de på ca 8tkr ToR från Västerås-Alicante, men kommer de gå ner eller upp? Norweigan är nästan dubbelt så dyra..

    Jag vet att de höjer sänker nästan dagligen, men jag tänker om någon haft samma tankar tidigare år och fick någon lärdom av det.

    Eller är det "la loteria"?

    Att boka eller inte boka..det är frågan:p

    / Perra
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Hej

    Priserna går upp och ner. Förra året bokade vi från Växjö till Alicante i mitten av juni med avresa 19?juli. Priserna åkte "berg o dalbana". Ena dagen var det 12.000 kr för fyra pers och ett par dagar senare bokade vi 8.000 kr för 4 pers med 2 incheckade väskor.

    Av erfarenhet vet jag att priserna varierar men fördelen för oss är att vi bor så att vi kan åka från Växjö, Göteborg och även Skavsta.

    Har du långt till Skavsta? Detta är ju i så fall ett alternativ.

    Lotta
     
    Last edited: 28 april 2013
  4. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej Lotta, Skavsta funkar. 40min extra biltur visserligen, men de ligger alltid dyrare när jag jämfört.. även om jag kollar nu på 2 vuxna + 1 barn utan incheckat bagage.

    / Perra
     
  5. Cina

    Cina Ny medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej Perra!
    Vi flyger själv från Västerås med Ryanair. Förra säsongen gick det att få tag i biljetter för sommarmånaderna hyggligt billigt direkt när de släppte biljetterna. Sedan låg de högt ända tills 4-6 veckor innan avresa, då sänktes de något. Jag har haft koll på priserna sedan de släpptes i höstas, i stort sett varje dag. För perioden fr o m 17/6 (sommarlovets början) till slutet av juli har de legat högt sedan de släpptes. Priserna sänktes något nu för någon vecka sedan, men marginellt. Svårt att säga hur mycket mer de ev sänker. Förra året hade vi en god vän som skulle åka runt midsommar och biljetterna för avresa på midsommarafton låg skyhögt (2400:- för enkel resa), så även i år, men sänktes sedan i slutet av maj/början av juni till runt 800:- (enkel). Nytt för i år är att Ryan under juli även kör på onsdagar från Västerås. De priserna är oftast något lägre. Tror att ett bra pris under juli är runt 2000:-/person tor. Övriga månader brukar vi sätta gränsen till max 1500:-/person tor. Lågsäsong, som nu runt 1200:-/person tor. Tillägg för resväskan är också dyrare under högsäsongen...
    Hoppas du blev något klokare!
    Lycka till!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Tack Cina, jo jag vart klokare. Då vet jag läget lite bättre. Perfekt att du också flyger från Vås:)

    Tänk om man kunde få förändringarna/priserna mailad till sig, vilken underbar tjänst det skulle vara. Kan till och med tänkas betala lite för den..

    / Perra
     
  8. sule01

    sule01 Medlem

    Blev medlem:
    17 december 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0
    Hola! Priserna är efterfrågestyrda i kombination med antal dagar kvar till utresa. Jag har "bevakat" priserna sedan något år och allra billigast är alltid att boka direkt efter "släpp". Men man kanske inte alltid kan planera sådär långt framåt.... Efter "släppet" står priset stilla ganska länge, stiger sedan sakta och brukar därefter sjunka igen närmare avresedatum - ofta ganska kraftigt.. Dock, när de sjunker är det endast utresan som gör det - återresan höjs då. Så jag har börjat boka enkelbiljetter! Bokar hemresan tidigare än utresan! ;)

    //Susan
     
  9. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Aha..tack för det sule01! Det var två intressanta tips:)

    Finns det någonstans info när Ryan släpper vinterbiljetterna 2013/2014? Eller är det att vackert kolla varje dag som med priserna?

    / Perra
     
  10. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Man kan ju inte annat än bli impad :D
    Stenkoll!
    Ciao P :):)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Vi är 4 som nu flyger den 22/5 från Ängelholm och retur den 29/5 för 186 SEK/resan, totalt 1500 för alla tur och retur.

    //Eckhoff
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag flyger till Madrid numera. Från Götlaborg :). Och tar bussen därifrån, direkt från barajas till Torre/Alicante. Många timmar (och man kan sova under natten), men billigare än Ryanair (de tider jag kan åka).
     
  14. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Det ver inte dåligt Eckhoff:)

    De priserna har jag inte sett från Västerås någon gång under seanste halvåret jag kollat..:(

    Blir många € över till mat&dryck då :):)

    / Perra
     
  15. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Ja och till att bjuda med mina föräldrar.thumb
    Jag har sett liknande från Malmö, Växjö och Göteborg, gäller att passa på när man ser det. Har också set för 97 SEK, men dom går snabbt åt. Man får hålla koll för några veckor innan brukar priset falla.

    //Eckhoff
     
  16. sule01

    sule01 Medlem

    Blev medlem:
    17 december 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0
    Hola Perra! Det finns ingen info någonstans om när de släpper biljetterna. Man får vackert gå in och kika lite då och då... ;)

    //Susan
     
  17. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Nää..precis:( de säger bara ca 6 mån innan.. Jag har gjort länkar från reseguiden.se till de datum under sommar/höst/vinter som jag är intresserad av. Bara ett klick jämfört med Ryans mördarsökningar med lösen och allt..mycket smidigt!

    /Perra
     
  18. steget98

    steget98 Ny medlem

    Blev medlem:
    21 juni 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej på Er!

    Ett tips kan vara att använda sig av www.skyscanner.se

    Där kan man göra en sökning väldigt enkelt och inkluderar både Ryan och Norwegian. Dessutom kan du lägga in en bevakning vilket gör att du får mail om priset på din sökning ändras - mycket smidigt tycker jag!

    Flyg lugnt!
     
  19. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej steget98, det låter ju kanon! Vart på Skyscanners sida hittar du bevakningen? Söker och söker..men hittar nada:(

    Det enda jag såg var att någon lagt in önskemål om det och att någon från Skyscanner svarat att det är på G..(Feature requests)

    / Perra
     
  20. steget98

    steget98 Ny medlem

    Blev medlem:
    21 juni 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1
    Gör en sökning, exempelvis Stockholm - Alicante. I den listan du får upp finns det, uppe till vänster, en text som säger "skapa prisagent", fyll i din e-postadress där så ska fungera. thumb
     
  21. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Aaah.. nu ser jag. Gråstarren kommer tidigt i år verkar det som.

    Muchas gracias amigo!!!

    / Perra
     

Dela sidan

Laddar...