Rum i Madrid från feb.09, hur hittar jag det?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av tina, 15 september 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. tina

    tina Ny medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Är en 24 årig tjej som ska flytta till Madrid från och med Februari. Kommer plugga en svensk utbildning på distans från Spanien så kan inte bo i studentboende eftersom jag inte studerar vid spanskt universitet. Tänkte därför hyra ett rum i en lägenhet. Hur går jag till väga för att hitta ett rum hyfsat centralt i Madrid? Hur är priserna och vad ska jag tänka på? Kommer att bo i Spanien i minst tre år.
    Något annat som är bra att tänka på innan jag står där på flygplatsen med två väskor den 31 januari? :)
     
    Last edited: 15 september 2008
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Comparte un piso!

    Hej!
    Kom in på den här länken lite av en slump och tänkte att jag lika gärna kunde svara på din fråga. Jag heter Karin och flyttar till Sevilla om en vecka, förhoppningsvis för att bli kvar ett tag. Jag skulle vilja tipsa om en hemsida, nämligen: Segunda Mano Barcelona | Anuncios| Alquiler Pisos| Loquo Barcelona.
    I Spanien är det tydligen vanligt att dela lägenhet så om du går in på den där sidan, trycker på Madrid och sen på compartir piso så borde du hitta något.
    Buena Suerte som det heter på Español!
     
  4. Susanna

    Susanna Ny medlem

    Blev medlem:
    23 februari 2008
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0
    Låter kul, man blir nyfiken, vad ska du göra där? Sevilla är en underbar stad! :)
     
  5. tina

    tina Ny medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Karin, att flytta till Sevilla låter kul! Blir lite nyfiken, vad ska du göra där, jobba eller plugga? Skriv gärna några rader om allting kring flytten och hur det var att komma ner dit, flyttar ju själv snart så jag är jättenyfiken! Även bra med lite att-tänka-på tips såklart! :)
    Kram!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. GITTAN

    GITTAN Ny medlem

    Blev medlem:
    19 mars 2008
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Tina,
    Har bott i Madrid sedan en massa ar tillbaka (ca 35) , sa om du behöver hjälp sa är det bara att skriva nagra rader. Titta in pa "Segundamano.es", där hittar du en massa rum som hyrs ut, men du maste nog svara pa spanska.
    Ha det sa bra.
    Birgitta
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...