Rojales

Diskussion i 'Alicante' startad av rog, 13 maj 2013.

  1. rog

    rog Ny medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej till. alla pä forumet vi bor och har bott 10 år i Castilla La mancha.

    Funderar på att röra på oss till kusten, tänkte fråga vad ni säger om att bo i

    Rojales by? Då vi har 30 mil nu till havet är det inte så viktigt att bo så nära,
    vana att bo med spanjorer då det inte finns utlänningar här. Hoppas på lite allmän info positiv eller negativ ang Rojales.

    Tack Roger:sol:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Roger!
    Enligt Wikipedia bor det 71,75% utlänningar i Rojales :eek:. Det är alltså inte lika spanskt som Castilla la Mancha kanske. I övrigt känner jag inte till Rojales så mycket. Jag ville bara nämna siffran ovan.
    rocio
     
  4. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag känner inte till Rojales men kommer ihåg en serie artiklar i tidningen om allt ungdomsstök, fylla och så som kommunen försökte göra något åt. Det var utländska ungdomar (inte spanska) som bråkade och förstörde. Och det gäller säkert inte hela Rojales - bara just på de platserna där de här ungdomarna samlades förstås. Kan vara bra att veta så att man inte flyttar precis dit..
     
  5. casa heavens

    casa heavens Ny medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Rojales är trevligt men ligger nära Ciudad Quesada som är ett område med mestadels "utlänningar". Det känns dock som en genuint spansk liten by. Den närliggande byn Benijofar är också väldigt trevlig. Rojales har marknadsdag på torsdagar och nog tycker jag att man ser en hel del spanjorer då.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har besökt Rojales ett par gånger när jag sökte boende. Byn verkade trevlig men jag hittade inte det som jag ville. Vet ingenting om livet där mer än att där finns allt för det dagliga livet och skulle det saknas något speciellt, då åker man till Torre, Elche eller Alicante...
    Jag föreslår att du/ni gör som rocio och söker tex på Wikipedia mer information om de platser som intresserar. Man får ju iaf lite fakta...Sen är det inte fel att hyra och bo på platsen så att man ser hur det är i verkligheten. Lycka till!
     
  8. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Det beror pà Ciudad Quesada. Inne i Rojales bor där mestadels fastboende spanjorer.
    San Fulgencio har ännu mer utlänningar pga La Marina..

    Om du vill bo nära (inom 20min) till flygplats, hav och storstad, men ändà vill ha "lantliv, kan du prova med smàbyar inom triangeln Novelda, ELche/Sta Pola och Alicante.
    Orito, Valverde, Las Bayas, La Hoya, Rebolledo etc etc etc
     

Dela sidan

Laddar...