Respektlöst!

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av Preciosa, 8 juni 2015.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Syftar på Mod Görans tråd i "att hyra".

    Varför skriver man tex maffia och smiley som tar sig för pannan
    i den tråden om en viss medlemsgrupp från en viss ort.
    Är det roligt?
    Vad är det för fel med aktiva medlemmar på ett forum?

    För övrigt så är det väldigt många som inte är från just Torre som skriver
    om man kan geografin. Det kan man se på många av sista inläggen tex.
    Själv lägger jag ju in nyheter för hela Spanien.
    OCH det kan alla göra!!

    P :sol:
     
    Last edited: 8 juni 2015
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Hon syftar nog pà att majoriteten av användarna "hör hemma" i södra Costa Blanca, som för mànga är Torrevieja.
    Kan ju iofs vara svàrt att läsa ironi och skämtsam ton. men i kontexten av posten tyckte iaf jag att det var klart.
     
    erkki gillar detta.
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    För många är Marbella, Benalmádena, Estepona tex inte Fuengirola...

    Må det var skämtsamt men när det upprepas är det inte lika kul.
    Samma medlem har skrivit det förut så det var inget nytt :(
    Dessutom så fick inte Göran det svar han bad om.
    Hoppas han får PM el mejl i stället thumb

    P :sol:
     
  5. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Ber om ursäkt om jag upplevdes som respektlös! Det var inte meningen på något sätt och jag tolkade absolut inte inlägget jag skrattade åt som något elakt mot er i Torrevieja-trakten.
    Det är bara det att det ÄR väldigt många från Torrevieja här och det är ju jättekul för er. Vore ännu roligare om det var fler från Solkusten här. Och övriga Spanien, så klart!
     
    erkki gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
    Men herregud nu får ni ta och ge er!
    Det var jag som skrev Torre maffian för jag tycker att majoriten här kommer därifrån och jag tyckte det var synd att Göran flyttade.
    Nu har han säkert sina skäl till det så det kanske inte är tråkigt för han vad vet jag.
    Han kanske fortfarande kommer vara aktiv men jag kan nog tänka mig att det avtar ganska fort om kopplingarna hit försvinner.
    Jag har ingenting emot att dom flesta aktiva här är från Torre men när man söker hjälp inom ett geografiskt område så är det bra om det finns en sån som Göran här boende i Estepona.

    Jag tyckte det var roligt att skriva Torre maffian och la inte in något speciellt i det men så här verkar det ha blivit idag överlag.
    Man kan inte säga så för då blir den personen kränkt och man kan inte göra så för då blir den personen kränkt.
     
    Nalle och erkki gillar detta.
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Du får gärna säga du till mig :)
    Det är ju inte CB-borna´s fel att CDS-borna inte är lika aktiva på forumet men ni är faktiskt ganska många. Om ni tycker det är tråkigt så promota forumet då! Det har jag alltid gjort - till vänner och bekanta, folk som jag träffar både kända och okända. På flyget. Och genom bloggen. Alla tillfällen som givits har jag gjort det. Om folk inte läser här så vet dom ju inte om forumet och det är ju inget att gnälla över. Se till att få folk hit då i stället!

    F ö så menade jag att det var mest respektlöst att inte hörsamma Görans vädjan att han bara ville ha PM el mejl ang nåt att hyra.
    Han fick skriva det två ggr t.o.m...
    Att skriva maffia är ett primitivt sätt att uttrycka sig om forummedlemmar
    bara.
    Den sortens grupper finns det alldeles för gott om i Spanien.
    Kränkt - nej herregud :)

    Chao P :sol:
     
  9. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
    Jag skrev ni för du skrev inlägget och DiBo tackade dig för ett betydelsefullt inlägg men den är borttagen nu.

    Respeklöst mot Göran?
    Ja det beror på hur man ser det.
    Visst jag skrev i hans hyra tråd men han hade skrivit att han ville ha mail eller pm om ämnet i fråga så tråden var inte ämnad för det.
    Nu var det inte direkt så att jag skrev att det var kul att han flyttade utan mer eller mindre att det vore synd om han slutade här.
    Och som du skriver så rättade han oss själv i sin egen tråd och sen är det inget mer skrivet om det.
    Ja förutom ditt inlägg.

    Jag läser oftast inläggen längst ner och tittar efter vilka som är nya och har oftast ingen aning om i vilket ämne dom ligger för det står längst till höger och så långt läser jag aldrig.

    Men nu har jag förstått att det här var väldigt känsligt att skoja om saker här så då får jag tänka mig för ännu mer när jag ska skriva något här.

    Har annars tyckt att det här har varit ett lugnt och avslappnat forum och betydligt lugnare än vad som är vanligt på nätet.
     

Dela sidan

Laddar...