Rese- och nöjestips önskas

Diskussion i 'Barcelona' startad av Viktoria, 10 september 2012.

  1. Viktoria

    Viktoria Ny medlem

    Blev medlem:
    14 november 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Hade ju planerat en grandios månad i Katalonien under hösten. Långa lata veckor med både kurser, spännande utflykter och trivsamt boende.

    Men efter en utarmande regnig sommar med festivalbesök, oplanerat tågresande, hungriga ungar (både hemmavarande och utflyttade), datorreparation, veterinärbesök, intressanta räkningar och lite annat smått och gott, så har dessa tjusiga planer blivit en aning devalverade... Men skam den som ger sig...

    Nu blir det Ryanair, vandrarhem och billigt pensionat under två veckor. Men jag ska vara ensam och bara ha mig själv att ta hand om. Och det är lyxigt bara det.

    Turistattraktionerna är redan avklarade så dem bryr jag mig inte om denna gång. Jag ska promenera runt i olika stadsdelar och parker, äta gott o bara ha det lugnt o skönt.

    Men lite kvällsliv tänkte jag kanske pröva på när parkerna känns för rofyllda, och det behöver jag lite tips om. Finns någon som vet? Jag älskar levande musik i mindre, intimare miljöer där jag kan krypa in i ett hörn och inte synas för mycket... Finns det någon som känner till något om det? (Vill inte vara fördomsfull på något sätt, men jag föredrar ställen där medelådern är något högre än 20.) Jag åker om två veckor. Tacksam för alla tips. (Även promenadmål, förståss.)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Det finns mycket att välja på och det ändras ofta ibland. Med ledning av vad du skriver föreslår jag att du helt enkelt går i Barri Gotic eller bort mot Born och lyssnar på musiken. Du hittar säkert något som passar. Själv är jag mera för jazz, det finns ett bra ställe för det på Ronda Universitat, Milano, mellan Rbla C och Balmes.

    Eftersom du sett "sevärdheterna" kan du få ett udda tips: Colonia Guell. En rätt ursprunglig industrikoloni ritad av Gaudi. Går tåg dit från Pza Espanya. Klostret Montserrat är också en upplevelse, eller Cavas Freixenet i Sant Sadurni d'Anoia. Båda på tågavstånd.

    Tibidabo-kyrkan kanske du besökt. Budgetvarianten är att ta Fgc från Catalunya till Peu del Funicular och sedan lokalbussen. Allt inom en zon1-resa, under en euro.

    Du missar precis Merce-festen. Stadens skyddshelgon firas ordentligt till 25 sept.

    Trevlig resa

    B
     
  4. Viktoria

    Viktoria Ny medlem

    Blev medlem:
    14 november 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Mycket stort tack, Backis. Ska testa både det ena och det andra av dina tips. Milano har jag faktiskt hört talas om, men aldrig besökt. Colonia Guell har jag helt missat. Spännande.

    Jag har läst på nätet om Merce-festen och olika festivaler i de olika stadsdelarna, t ex Gracia. Tyvärr missar jag dem varje år, då jag har svårt att få semester under sommaren... Känns lite typiskt för jag älskar gatufester. Kanske nästa år...

    Önskar dig en trevlig dag och tack igen.
     

Dela sidan

Laddar...