Rabatter

Diskussion i 'Torrevieja' startad av rocio, 18 februari 2014.

  1. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej!
    Ni som är medlemmar i MasAmigos utnyttjar väl alla rabatter ni får i div. butiker? T.ex. hos en stor färgbutik som jag brukar rekommendera här får man 15% rabatt, 10% hos Torreviejas största parfymeri, 10% hos T:s största skoaffär o.s.v. Gå ut på deras hemsida och kolla! Alltid kan man spara några euron thumb.
    rocio
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för påminnelsen Rocio, man glömmer lätt förmåner man har. Jag behöver köpa väggfärg efter färgnummer, var ligger färgbutiken du rekommenderar?

    Soliga hälsningar
     
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej!
    Butiken heter Decoraciones Rocamora. Av. de las Cortes Valencianas 8. Glöm inte MasAmigos medlemskort. Dom företag som ger medl.rabatt tillhör org. APYMECO. Och glöm inte att färgen du köper ska vara bästa kvalite'="mejor calidad" och inte matt="mate", den bör vara något glansigare för att ha bättre reptålighet och vara tvättbar. Då heter det "satinado".
    rocio
     
  5. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för all nyttig info, mejor calidad och satinado får det bli.

    Soliga Hälsningar
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Anntho

    Anntho Ny medlem

    Blev medlem:
    13 december 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Vad är Mas Amigos? think
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    www.masamigos.com
    Det är en förening för oss skandinaver. Skulle gissa att 85% av medlemmarna är svenskar. Själv har jag varit med sedan säkert 25 år. Dom har bl.a. tematräffar ett antal torsdagar varje vår och höst där det bjuds in div. föredragshållare. Dom har språkkurser, resor och dans m. underhållning, tipspromenader o.s.v.
    Läs och gå med :):).
    rocio
     
  9. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Hej!
    Det här är offtopic men vill ändå ställa frågan.
    Åtminstone tidigare var Mas Amigos och Svenskar i Världen samarbetspartners. Om man blev medlem i Mas Amigos gick det på något sätt vidare även till SVIV.
    Då den senare är en förening jag motsätter mig medlemskap i har vi inte heller gått med i Mas Amigos.

    Rocio, vet du hur det är idag?
    /Helen
     
  10. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Helen!
    Det har jag ingen aning om. Det har totalt gått mig förbi att dom har/har haft något samröre med SVIV. Inte för att jag känner till SVIV något närmare, men den föreningen har aldrig talats om i något sammanhang med MasAmigos som jag har varit inblandad i. Det är klart att om man av ideologiska eller andra skäl inte inte vill bli medlem i någon annan förening än den man ansluter sig till och betalar medlemskap för, så ska man inte "tvångsanslutas" mer eller mindre i "smyg" utan att det talas tydligt i klartext om det. För mig låter iaf detta samarbete obekant.

    Jag ska ringa till MasAmigos på måndag och fråga hur det ligger till i dag med ev. samarbete.

    rocio
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271

    Det är jättesnällt av dig att göra det! thumb
    /Helen
     
  13. Mauri

    Mauri Medlem

    Blev medlem:
    18 juli 2013
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    En nybliven medlem som är intresserad av vad "svenskar i världen" står för?
     
  14. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271

    Hej Mauri!
    Först vill jag vara jättetydlig med att det här är min personliga åsikt.

    Föreningen är otroligt bred och täcker verkligen hela världen och massor med områden. So far so good.

    Det jag har haft problem med är de bitvis väldigt aggressiva/infekterade diskussionerna i deras forum om, framförallt, SINK'en.
    Det har varit väldigt mycket politik. Nu är det ett bra tag sedan jag tittade in på deras sida och det är möjligt att det har förändrats.

    Jag försöker inte att göra ner föreningen men det har lämnat en dålig känsla.
    http://www.sviv.se/
    /Helen
     
  15. golfman

    golfman Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2
    Som medlem av Mas Amigos i snart 9 år er dette første gang jeg har hørt eller lest om SVIV. Så jeg tviler sterkt på at det er noen form for samarbeid med SVIV. spainsmile
     
  16. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Om jag kollar så verkar det som att de är länk partners, d.v.s man länkar till varandras sidor
     
  17. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Jag har varit i kontakt med SVIV och de bekräftar att de och Más Amigos fortfarande är samarbetspartners. Más Amigos är medlemmar i SVIV.
    Har även ställt frågan vad det innebär konkret men har inte fått svar än.
    /Helen
     
  18. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Håller med dig Helen. Det var ingen trevlig läsning så jag går heller aldrig in där mer. Är dock medlem ännu. Glömt ta mig ur :)
    Chao P :sol:
     
  19. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Nu har jag fått svar om vad samarbetet innebär konkret.

    Medlemskap i Más Amigos innebär att man även blir medlem i SVIV. Detta gäller så länge Más Amigos betalar sin årliga anslutningsavgift (naturligtvis).
    För att få samma rättigheter och förmåner som övriga SVIV-medlemmar måste man gå in på deras hemsida och registrera sig samt ange att man är medlem i Más Amigos.
    /Helen
     
  20. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Tack Helen!
    Du förekom mig där. Nu vet vi iaf vad som gäller. "Köper" man MasAmigos ide'er och policy, så får man SVIV:s på "köpet". Det är bra att veta.
    rocio
     
  21. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    vi har hyrt bil genom mas amigos/ centaauro och det har fungerat klockrent och med rena bilar,,, fördelen är bl.a. att man slipper betala för en hel tank utan bara det man kört upp, vilket inte är så vanligt bland biluthyrare tydligen,,
     
  22. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Blev medlem igår hos Mas Amigos får testa ett år och se om det är värt det.
     
  23. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Lundberg,tycker det är klart värt pengarna.Vi hyr alltid bil genom Mas A
    och får då via Centauro tillbaks alla bränslepengar på kontot om vi lämnar fulltankad.

    Övrigt en trevlig tidning,samt en hel del andra förmåner med rabatter
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...