Röda siffror för Ryanair

Diskussion i 'Flyg' startad av Uffetrader, 3 februari 2014.

  1. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
  4. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    - Är det redan första april?
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Tyvärr är inte RA ett alternativ för mig. Jag jämförde flera bolag under samma datum från Gbg (RA med två väskor á 20 kg, som hos de andra bolagen). RA hade kostat 3900 (och inte kortbetalning inräknat). AirBerlin 2717 SEK, 2507 Norwegian, 3120 Finnair...

    Om jag flyger via Madrid kommer jag ännu lägre priser, fast då måste man räkna med tåg/buss/flyg till ALicante/Torrevieja. Men även det slår RA. Just detta speciella datum.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag gjorde detsamma men kom inte billigare undan trots att jag provade även med att landa på Madrid alt. Barcelona. Blev lite nya flygbolag än vad jag var van vid men tyvärr inte billigare.

    Det har hittills landat runt 1500-2500:- för ToR Gbg-Alicante. Jag hoppas att RA och Norwegian fortsätter hålla koll på varandras priser så kommer vi fortsätta åka med bägge bolagen även framöver trots ett evigt tjatande om lotter mm på RA ;)

    /J
     
  8. Lars at Ejgde

    Lars at Ejgde Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0
    Artikeln som första postningen hänvisar till är rätt missvisande. Rubriken om röda siffror för Ryan handlar om en kvartalsrapport.
    Ryan hävdar att:
    "Samtidigt upprepar Ryanair sin prognos att nettoresultatet under 2013/2014 kommer att bli mellan 500 och 520 miljoner euro".
    Detta gäller då helårsresultatet.

    Som vanligt skapar media nyheter med sin rubriksättning.
    L
     
  9. Lars at Ejgde

    Lars at Ejgde Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0
    Dyrare att flyga till Alicante än till Malaga ?

    När jag tittar på de priser ni hittar i era sökningar för Alicante blir jag lite förbluffad.

    Jag flyger ofta till Malaga och betalar aldrig mer än mellan 200-650 kronor enkel väg. För 600 får jag med mig en väska på 15 kilo och sittplats med benutrymme.
    Fast jag flyger från Rygge i Norge. Är det detta som gör skillnaden ?
     
  10. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Kan vara så! Även jag har funnit att Rygge ligger bäst till med såväl pris och avgångstider för RA! Men för mig så är det även den närmsta lågprisflygplatsen om jag vill till Malaga, även om det är marginellt.
    Men från Grebbestad är det ju gångavstånd:)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Tyvärr så är Rygge inget bra alternativ då det är 40 mil ToR och ca 4 timmars åkande. Önskade att vi också hade detta "gångavstånd" till denna flygplats! :sol:

    //J
     
  13. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Tycker flygpriserna är billiga jmfr med inrikesflyg, och vi skall inte tala om
    parkeringspriserna på flygplatserna.Vill minnas att jag betaler över 1000kr
    för en veckas parkering på lilla Säve där det är rena åkermarken dom inhägnat:(
     
  14. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Priserna beror helt på vilken tid man åker. Om man kan åka utanför skolloven, är det helt andra bullar! Det kan inte jag. :(
     

Dela sidan

Laddar...