Hur trivs du här? Vad tycker du om priserna på krogen? Hur mycket tjänar du? Bor du i eget eller hyr du? Kan du tänka dig att rösta i valen här? Så lyder några bland ett 30-tal frågepunkter ur senaste livsstils- undersökningen som Marbella utför bland boende och besökare i kommunen. Marbella är sannolikt på god väg att tvätta bort den solkiga stanken av skumraskfigurer både på gatorna om nätterna och från toppen och nedåt i den kommunala förvaltningen, som vidlät Marbellas varumärke under många mörka år. -”Vi kollar helt enkelt kvalitativa och kvantitativa data som är nödvändiga för att vi skall ha kunskap om både problem, levnadsförhållanden och drömmar och planer hos folk som väljer Marbella som en plats att leva på”. säger kommunen till tidningen Sur i English Skall man bygga varumärken så måste man veta hur man gör och veta vad man talar om. Fler kommuner, både i Spanien och i Sverige borde lära sig den konsten.