Pris Los altos

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Cathrine, 10 januari 2011.

  1. Cathrine

    Cathrine Ny medlem

    Blev medlem:
    2 januari 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Vad är normalt att ge för ett hus i los altos ungefär. Hittat ett intressant, men hittar ingen tid att omedelbart åka ner nu på ett par veckor. Hur mycket ska man diskutera priset? Nån som är kunnig?
     
    Last edited by a moderator: 10 januari 2011
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Cathrine!

    Om du skriver vad det är för hus (Quatro, radhus,en del av 2-vån radhus,
    fristående) och hur många rum det har och skick...dessutom om det
    finns tomt/uteplats m bilplats mm så kan du nog få svar...

    Finns så många olika hus och då blir det ju olika priser också.
    Jag hjälpte privat en kompis att sälja ett Quatro-hus, dvs radhus i fyrkant
    för 1.5 år sen. Hon fick 110.000E. I dag så kan man nog få ett sånt för 80-90.000.
    3 sovr, 2 bad,takterrass och veranda samt hörntomt ( som det blir för quatrohus) med plats för bilen.
    Huset var ganska litet inuti..ca 60-65 kvm. V-rum med integrerad köksdel.
    Iofs var det i urb. La Florida lite ovanför nära Los Altos men i alla fall.

    Ciao P ;;;;;)
     
    Last edited: 10 januari 2011
  4. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Los Altos

    förmodligen syftar du på Los Altos strax söder om Torrevieja...?

    Hus, om du menar en villa, 2 sovrum 2 badrum, finns för 99000 Euro vilket nog är 10-20000 Euro under normalt marknadspris

     
  5. Cathrine

    Cathrine Ny medlem

    Blev medlem:
    2 januari 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Härligt att man får svar så snabbt här. Det är bungalow, radhus 2 sovrum och ett badrum 68 kvm och tomten på 70. Begärt pris är 99900, kanske kan pruta en del på det då. Byggt 1996. Var intresserad av ett annat med det är sålt låg ju inte så långt ifrån vad jag kan se. /Cathrine
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    om det går att pruta beror på ägarens situation, ev. lån och hur länge vederbörande haft bostaden till salu - priset 99000 för en bungalow/radhus på 68 m2 tycker jag låter i mesta laget. Vill du ha andra förslag så svara privat
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej i gen!

    Tycker absolut att du ska pruta..Lite högt pris tycker jag..Jag är ju
    inte mäklare :D...Det tillkommer ju också uppåt 10% för skatter,lagfart,
    notarie på priset, det får man inte glömma.
    Titta lite på Segundamano.es (Blockets motsvarighet här).
    Sök fram Alicante,Orihuela, (är ju inte Torrevieja kommun som det står överallt iaf) och
    sök på pris,sovrum (habitaciones)och chalet,duplex (villa/radhus).
    Då kan du jämföra. Man kan lista pris också så dyrare sållas bort.

    Tillägg: I dag läste jag i Spaniavisen att bostäderna gått ner med ett antal
    procent i Torrevieja under 2010 och att kvm-priset nu i genomsnitt ligger på 1476E.
    Det betyder för 68 kvm 100368E. En del ägare drar ju på med med priset och tror att
    alltid kan dom lura nå´n och en del är desperata och säljer för mycket lågt pris.
    Sen är det problem med kvm-räkningen...En del räknar in terrasser och tomter och en del inte.
    Den lgh jag bor i är ca 54 kvm inne och 30 kvm terrass högst upp. På ritningen som "hacienda" skickade
    för att utkräva mer skatt efter 3 år så står det 66 kvm..Jahaja..Jag tycker att antingen är den 84 eller 54...
    Taxeringen som dom nu vaknat upp om är nu överklagat. Vem vill betala 4000E till utan una protesta?

    Lite offtopic men ni får stå ut...

    Suerte/ P
     
    Last edited: 10 januari 2011
  9. Cathrine

    Cathrine Ny medlem

    Blev medlem:
    2 januari 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Det ska jag gå in och kika på. Skönt med så många kunniga. Är så sugen nu. Läste att det var 18 grader nu i. Härligt. Det är det inte här hemma
     
  10. monica7

    monica7 Ny medlem

    Blev medlem:
    28 januari 2008
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    1
    Last edited: 10 januari 2011
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Ja, två dagar sen satt man där... Och det var så varmt (i skuggan, vill säga). Det var en spanjor som sa att det i lördags var över 20 + i solen. Det kändes så.:)
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det skadar inte att kika på andra mäklarsidor för att få uppfattning om prisläget. Men även skicket spelar roll, hurmycket säljaren får. Om det är ett hus "inmaculada" , nyligen renoverad osv kan det höja priset som de får ut till slut.
    För några år sedan var Los Altos (+ andra områden) mycket populärt och det trissade upp priserna. Vet inte riktigt om det är lika populärt nu. Många utlänningar, t ex britter, har tvingats sälja sina hus pga sämre ekonomiska förutsättningar av ett eller annat slag.
     
  14. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    finns "hus" där för 50-60 k innan prut.
     
  15. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    och om Crazy har rätt ( som för övrigt tycker att det råder en machomentalitet i Spanien och att det är en bedrövlig attityd här ) så kommer nog priserna nästan halveras eller nå´t åt det hållet eller så kan man pruta lika mycket nu.
    Som själv letat boende ( varför förstår jag inte ) men väntar tills det stora prisraset inträffar ..... ?

     
  16. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    du skall nog inte dricka för mycket cava.
     
  17. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Altos kan man hitta allt möjligt. Du hittar hus fràn 60k till 120k.
    däremot inget som säger att det som kostar 60K är billigare än det som kostar 100k. Allting är relativt.
     

Dela sidan

Laddar...