Presentation med hopp om jobb?!

Diskussion i 'Presentationer!' startad av fridathors, 18 januari 2012.

  1. fridathors

    fridathors Ny medlem

    Blev medlem:
    17 januari 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag heter Frida och är 25 år och har i många år haft en dragning till Spanien som återigen börjar göra sig påmind. I somras tog jag en kandidatexamen inom programmet Språk, kultur och kommunikation där spanska naturligvis var mitt huvudämne!

    När jag började plugga hade jag drömmar om att efter studierna flytta till Spanien och jobba, planer som av flera anledningar (tillfälligt) lades åt sidan och jag hamnade i Skåne istället. På sista tiden har det börjat gnaga i mig lite, det känns som jag gav upp min dröm lite för lätt och att jag troligen kommer ångra mig om jag inte ger det ett seriöst försök iallafall, speciellt nu när jag sitter arbetslös och känner att allt är bättre än detta (nästan iallafall).

    Av en slump hittade jag forumet och jag tänkte att kanske kanske kan man få lite idéer, tips och kontakter som kan hjälpa mig på vägen. Eftersom jag har en universitetsutbildning är det mer "riktiga" jobb jag är ute efter, dvs inte café/restaurang och dyl. eftersom jag redan ägnat x antal åt år att jobba inom dessa branscher innan jag började plugga.

    Jag kan inte peka exakt på vad jag vill jobba med men jag är duktig på text, har intresse för foto,bild, träning och hälsa och kan även tänka mig kundservice om det är på rätt ställe, turism eller kulturområden. Gärna inom ett svenskt/nordiskt/engelsktalande företag eftersom jag visserligen läst en hel del spanska men inte är flytande och behöver skrapa av ringrosten lite...

    (Men jag kan även tänka mig att hoppa in på ett kortare sommarjobb inom främst turism, bed/breakfast och liknande bara för att få komma ner till solen, träffa nytt folk och få igång språket igen. Och nätverka!) :sol:

    Så vet du något jag borde veta så snälla skriv en rad :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej Frida,

    Välkommen hit till forumet och grattis till kandidatexamen!!
    Jag har bott i Spanien i 22âr och trivs med allt utom arbetsmarknaden...precis vad du vill höra just nu ;)
    Jag har alltid haft spanska jobb, förutom pâ svensk radio och svnska tidningar. Mitt râd till dig är att ha mycket skinn pâ näsan. Jobb finns alltid, men nu passar arbetgivarna pâ att sänka lönerna ánnu mer, eftersom arbetslösheten är sâ hög. Detta gäller även utlänska arbetsgivare, tyvärr.
    Just nu vet jag att Helicopteros Sanitarios söker en administrativ personal, saxar:

    Administrativ tjänst ledig
    Vi söker kontorspersonal till vårt huvudkontor i Puerto Banus. Deltid. Minst två års erfarenhet. Perfekt spanska, bra engelska tal och skrift samt skandinaviska. Utåtriktad, serviceminded, noggrann, pålitlig och van att arbeta i team. Sänd CV på spanska eller engelska till
    [email protected]
    (Det är en svensk dam)

    Lycka till med dina planer!
     
  4. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Välkommen till forumet Frida!

    (ps riktigt bra kvalitetstips du kom med Anna_Malaga, kan nog vara värt mycket för många)
     
  5. Mike Massör

    Mike Massör Ny medlem

    Blev medlem:
    30 december 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej och välkommen.
    Är själv ny här på kusten men har bott här tidigare.
    Arbetar som massör och kiropraktor, med en aldeles för stor bostad så behöver du hyra in dig så är du välkommen att höra av dig. Eget rum och eget badrum centralt.
    www.massagegbg.com
     

Dela sidan

Laddar...