Playa Flamenca

Diskussion i 'Orihuela Costa' startad av Mongobal, 22 september 2014.

  1. Mongobal

    Mongobal Ny medlem

    Blev medlem:
    20 september 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Vi är på g att köpa en semesterlägenhet i Torre. Kollat lite annonser och bilder och Google maps och det verkar att vi mest gillar Playa Flamenca av alla områden. Finns det någon här som bor i urbanisationer El Bosque, la Calma eller El Rincon? Är de att rekommendera? En annan fråga är tillgång till havet, man ser att det är en motorväg där, måste man gå till närmaste övergångsställe eller går det att gå över vägen ändå?
    Hur är det med bussen där? Eller är det taxi som gäller om man vill åka till Torrevieja?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    De är mer motortrafikled inte motorväg, dock rejält trafikerad, man går under den mot Playa Flamenca hållet och mot Punta Prima går man över på en bro, även borta i La Zenia/playa flamenca rondellen finns bro, i mitten kan man (med livet som insats) springa över burger king rondellen, pratas dock om en kommande bro även där :)

    Finns buss som går från rondellerna, men jag har aldrig åkt med dem, taxi är billigt och hyrbil ännu billigare.

    El Rincon och El Bosque verkar ok om än lite trist utsikt över byggen på delar av den, men de blir väl klara nångång, verkade vara lite mer rörelse i Rincon men bosque är väl lite nyare tror jag, calma känner jag inte till.
     
  4. casa solanes

    casa solanes Ny medlem

    Blev medlem:
    5 oktober 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!Holaa

    Vi köpte lägenhet år -12 i April, i urb som heter el cid lll-lV,det är nog nära det du frågar efter.Vi bor nära till Mercadonan i rondellen,havet samt Zenia Boulevard.Till havet tar det ca 15 min knappt till det första som heter playa flamenca,playa Mosca alltså flugan ligger till vänster om denna strand.Man går förbi eller nedanför Mercadonan och under själva vägen i en tunnel eller viadukt så är man nästan i havet,bara att gå rakt fram.Vi har en del andra fina stränder längs efter med bara 5 min emellan ung.Välkommen hjärtaa
     
  5. Karin S

    Karin S Ny medlem

    Blev medlem:
    28 december 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi köpte lägenhet i El Bosque förra sommaren och stormtrivs. Sista etappen av bygget är strax färdigt och jag skulle tro att det snart är inflyttning. Det är lugnt och trivsamt och har ett härligt poolområde. Nära till flera livsmedelsaffärer, gångavstånd till alla. Det är lite trixigt med buss till Torrevieja då vi bor i grannkommunen, men en promenad på ca 15 min till Punta Prima så kan man hoppa på bussen där. Den går 40:e minut.

    När vi går till stranden tar vi alltid den säkra vägen d v s tunneln under vägen vid Playa Flamenca, en promenad på ca 20 minuter.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. JanEva

    JanEva Ny medlem

    Blev medlem:
    17 december 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Karin
    Vi är mitt uppe i köpet av en lägenhet i El Bosque. Positivt att läsa vad du skriver. Vi väntar med spänning att få flytta dit. Vi kanske vill ha hjälp med några frågor när vi närmar oss inflyttning om det är okej.
     
  8. Karin S

    Karin S Ny medlem

    Blev medlem:
    28 december 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    Det går alldeles utmärkt att fråga. Vi hjälper gärna om vi kan. Vi är ju också relativt nya i området och har fortfarande mycket att upptäcka. Nästa resa för oss blir två veckor i början av mars, sen kommer vi att vara där hela juni. När flyttar ni in?
    Karin
     
    Last edited: 19 december 2014
  9. JanEva

    JanEva Ny medlem

    Blev medlem:
    17 december 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Vår lägenhet ska vara klar slutet på maj om det nu stämmer. köpte ni eran lägenhet möbelerad? Längre fram kan det vara intressant att få lite förslag på ställen där man kan handla prylar till lägenheten. Kyl o frys, diskmaskin o tvättmaskin ska vi själv köpa till. Gjorde ni också det??
     
  10. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Brukar finnas färdiga "paket" att köpa när man flyttar till ny bostad, kolla med mäklaren.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Karin S

    Karin S Ny medlem

    Blev medlem:
    28 december 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej JanEva!
    Vi köpte lägenheten begagnad och fullt möblerad, allt ingick i köpet. Lägenheten var då 4 år gammal, men i skick som ny. Jag antar att förre ägaren hade köpt ett s k "paket", och de möblerna var fräscha och moderna. Om ni själva vill möblera upp er lägenhet, så finns många möbelaffärer att välja på. Ett Ikea-varuhus finns i Murcia (ca 5 mil) och det finns många trådar här på forumet om olika alternativ att beställa varor därifrån om man inte har möjlighet att åka dit själv.
     
  13. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej samma här fult m öblerat bara att flytta in man spar mycket tid på detta om alt är fräst för möbel paket kostar runt 3000eur :):):):)
     
  14. JanEva

    JanEva Ny medlem

    Blev medlem:
    17 december 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Till Karin S

    Hej
    Det var ett tag sedan jag skrev. Vi har varit nere i vår nya lägenhet i Playa Flamenca. El Bosque. köpt möbler och inrätt. Vilket fin område och nära till allt. 15 min till stranden. ca. 2km till Zenia B. Restauranger inom räckhåll.Hndla mat utan bil. Vi har en del frågor om området och om samfälligheten hur den fungerar. Skulle ni ner i juni? Vilket block bor ni i??
    Hälsn EWA
     

Dela sidan

Laddar...