Planer att köpa lgh i Costa Blanca

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av Alicantina, 15 september 2015.

  1. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Jag planerar att köpa en lägenhet som jag ska ha som lov och helg lägenhet. Kommer också att hyra ut den när jag inte är där. Jag vill verkligen förverkliga min dröm nu innan priserna stiger. Ni som har en sommarlgh med erfarenhet att hyra ut, går det smidigt?

    Tänker på områdena Gran Alacant och Punta Prima Orihuela Costa men kollar även runt i Torrevieja.

    Kom gärna med alla tips ni kan på mäklare, plats osv. :)spainsmile
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Kanske du kan ta dig till mässan "Köpa hus utomlands" i Stockholm / Kista nu 19 - 20 september
    Fri entré, ca 80 utställare ( inte bara Spanien), gratis seminarier mm
     
  4. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    Läs på om uthyrning, finns flera bra inlägg här,,, inte så lukrativt som man först tror, skatter som ska betalas, slitage, ökade elkostnader, låter kanske dystert men gäller att vara realist så läs på.
     
    pozuela gillar detta.
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag känner folk som hyr ut bara till pålitliga bekanta, vänner, familjen. Då kanske hyresgästerna är mer varsamma och betalar alla kostnader i tid. Tål att tänka på.
     
    pozuela gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för era svar! Har ni tips på bra områden?
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  9. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag vill gärna köpa i Gran Alacant, verkar vara ett fin och barnvänligt område. Har hittat en lgh för 85 000 euro. Vad ska man kolla efter när man inspekterar lägenheten? Jag lär ta med någon för är inte så kunnig inom det området. Ingen här inne som bor i Gran alacant som har lust att vara ett extra öga när jag kollar på lägenheten? Blir förmodligen i slutet på november. El skulle gå på 19 E i månaden plus det man förbrukar. Är det alltid så dyrt i Spanien? Finns det nåt billigt elbolag man kan välja tro? Eller måste man fortsätta med det bolag de tidigare ägarna använde?
     
  10. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej EL skulle gå på 19 E i månaden vem har sagt det ?????????har svårt att tro på det
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det finns olika elbolag att välja. Du behöver inte ha samma leverantör som den tidigare ägaren.
     
  13. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    En svensk mäklare som kollade hur mycket el skulle kosta i lägenheten jag funderar på att köpa. Fast han hade inte fått såna uppgifter av ägaren så han tittade på ett liknande objekt .
     

Dela sidan

Laddar...