Pengar

Diskussion i 'Mallorca' startad av peppe, 2 januari 2009.

  1. peppe

    peppe Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur är priserna i Alcudia på restauranger ? Vi har aldrig varit på Mallorca och det är så mycket man funderar över. Nämner man för sina vänner att man ska åka dit så menar nästan alla att det är jättedyrt i Spanien. Vad kan man räkna med för 3 veckors vistelse i Alcudia på något ungefär. Vi tänkte äta ute en o annan gång, fixa mat någon gång på hotellet, lite shopping (vi ska ner och ladda batterierna och bara ta det lugnt, strosa omkring och titta o äta gott ) Frukost fixar vi själva och blir mest att ligga på stranden när vädret passar och bara ta det väldigt lugnt, någon utflykt blir det ju säkerligen men som sagt vi har ingen aning om hur priserna är i Spanien nu. Någon som kan tipsa mig på vad man kan räkna med att ha med som reskassa ? Snälla ni som varit där och vet kan väl tipsa mig. Vi är 2 vuxna. Tacksam för alla tips. Hälsning Peppe o Maria.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. lovisa

    lovisa Ny medlem

    Blev medlem:
    8 december 2008
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0
    hej! först tänkte jag fråga om ni har hyrt lägenhet i så fall kan man ju laga det mesta där och bara gå ut på kvällen och äta middag. bI turistområåden som Alcudia så är det ju inte så billigt direkt inget kostar nog under 10 euro per person och det är för en varmrätt alltså. självklart mer om man går på dyrare ställen och beroende på om man äter pizza eller tex en fiskrätt eller Paella. man kan ju oftast dela på en paella för 13-14 euro vilket kan vara dyrare också om man tar varianten med hummer i. Annars tror jag väl att man kan räkna med en hundralapp per person och middag inklusive nån öl och så kanske man handlar för nån hundralapp också ,mat till frukost och lunch men det beror ju på vad man äter till lunch , en youghurt och banan eller om man vill ha "riktig mat" det blir ju lite mer såklart . I mataffärer är det ju int eså billigt heller beror ju också på om man kan handla i någon större supermercado eller om man bara har tillgång till mindre och dyrare mataffärer ,speciellt varierar ju dess i typiska turistområden och har man inte hyrbil kan det ju vara så att man blir hänvisad till de affärer man kan gå till inom rimligt avstånd. Gör en överslagsräkning och sen kan man väl räkna med ett par hundra till för det brukar ju alltid bli en del extra i form av glass och tilltugg och tidningar och sånt men det vet man ju bäst själv hur mkt sånt man brukar köpa. Ha en härlig resa och njut ! MvH lovisa
     
  4. daddy

    daddy Ny medlem

    Blev medlem:
    20 februari 2008
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    1
    restauranger på mallorca

    Hej, Alcudia är ju ett turistmecka så visst ligger prisnivåerna lite högre där! Men precis som Lovisa skriver om hyrbil, så kan detta vara värt att hyra en sådan för att komma ut till Mallorinska byar med billigare restauranger för att inte tala om att ni kommer hitta betydligt mer av den äkta kulturen.. :)

    Ett tidigare inlägg om restauranger i Spanien..
    http://spanienforum.se/semestra-i-spanien/28-hur-aer-prisklassen-pa-restauranger-i-marbella.html
     
  5. peppe

    peppe Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack snälla ni för era svar. Vi ska ha lägenhet och tänker väl laga ett o annat mål mat där och så äta ute på kvällen då o då, vill bara ha det lugnt o skönt och jag har räknat 1.000 per dag för oss bägge och därför undrade jag lite grann om priser för som jag skrev så våra vänner bara säger att allt är så jättedyrt där och därför så undrade jag om det verkar rimligt med en tusing om dan för oss två. Är Spanien i dagens läge dyrare än t ex Grekland ? Tack igen. Peppe o Maria :)
     

Dela sidan

Laddar...