Pausa abonnemang

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av myramis, 13 september 2013.

  1. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Ni som är längre tid i Spanien och har bostad kvar i Sverige, hur har ni gjort med abonnemang på t ex telefon och bredband. Kan man göra som i Spanien att man pausar när man inte är här. Funkar det eller är det som i Spanien för en god vän åt mig att det är ett litet helsike att få det att fungera med inkoppling när hon kommer ner på hösten och att dom stänger av omedelbart när hon ringer och ställer av på våren även om hon beställer ett datum två veckor fram i tiden.
    Tacksam för alla erfarenheter!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    För oss var det bara att bita i det sura äpplet i båda länderna!
     
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej!
    Vi biter bara i det sura äpplet i Sverige :(. I Spanien har vi Telitec som tel-och internetleverantör. När vi är i Sverige (2x3 mån./år) betalar vi bara för tel.abbonemanget 11€/mån. (tror jag), inte för ADSL (i Spanien alltså).
    rocio
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Myramis!

    Jag har svensk mobil som jag betalar abg på alltid...inte dyr i mån...
    Betr bredband så har jag mobilt med bolaget 3 som funkar
    hur bra som helst. Innan jag åker hem så tankar jag på 1-2 el hur
    många månader jag vill så är det i gång när jag kommer hem.
    Inga andra avgifter...Vet inte om det funkar överallt så bra
    men Telia gick inget bra med dong (heter det så?) trots mitt i stan...

    Här nere har jag ju fast ADSL, dyrt med Movistar men det var ju inte frågan :eek:
    Vet inte om det enda billiga som funkar med paus
    här är Más Movil?

    P :sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. tomped

    tomped Medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1
    Sattvplus

    Vi har, sedan i somras, sattvplus.com. Vi valde dessa som internetleverantör för att man kan pausa abonnemanget när man inte är där. Man betalar, lägst, för en månad i taget. För oss, med 5 megabits hastighet, 20 Euro/månad. Kolla in deras hemsida: http://sattvplus.com/english/index.html
    Snabb installation - litet ojämn kvalitet på hastigheten, men i huvudsak är vi nöjda med dem.
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola!
    Bor ni utanför Torre el annan by? Jag tycker det är så dåligt med vilken
    operatör man än försöker anlita så är det inte säkert att det funkar
    "just där"....Det gäller att beställa med "öppet köp" :)

    Ciao P :D
     
  9. Farbror Sven

    Farbror Sven Medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2013
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    17
    Tomped, kan du hjälpa mig?
    SAT TV PLUS talar om två kontraktlösningar:
    "Permanent" startkostnad 60+60€
    "Temporary" 200€
    Sedan kan man vad jag förstår välja mellan 3 hastighetsalternativ varje gång man betalar in månadsavgift
    3Mb 15€/mån
    5Mb 20€/mån
    10Mb 30€/mån

    Är det "temporary"-lösningen du provat?
    Vilket/vilka av hastighetsalternativen har du provat?
    Har det fungerat bra?

    Mvh
    Farbror Sven
     
    Last edited: 16 november 2013
  10. stasse

    stasse Medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    13
    Nu är det några år sen jag hade fast telefoni (Telia) i Sverige men då kunde man anmäla att man ville ha det vilande tills vidare.
    Då betalade man bara några tior i mån. under den tiden.
    När man sen kom hem anmälde man inkoppling och det kostade om
    jag minns rätt 250 kr.
    Det möjligheten bör finnas kvar.
    Om det var mobilt abonnemang som avsågs så kanske någon annan vet.
     
    Last edited: 16 november 2013
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. tomped

    tomped Medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej! Vi köpte den temporära lösningen. Vi äger apparaten och antennen och betalar 20 euro den månad vi tillbringar i Punta Prima. Betalar med kort hemifrån. Smidigt och fungerar bra. Vi har 5 mbits hastighet och kollar t ex svtplay över en Boxee.
     
  13. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Vad det gäller Sattvplus så måste man vara klar över att
    det ska sättas en antenn på taket och att alla "comunidader"
    inte gillar det om man bor i lgh.
    Fått höra om det av flera bekanta. Gäller att kolla det innan
    eller smyga upp en :) Kanske får ta ner den ?

    Chao P :sol:
     
  14. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Är inne på http://sattvplus.com/och tittar lite och lyckas inte få fram svar på några frågor som jag har då jag funderar på att byta...är det någon här i forumet som vet följande:

    * Går det att pausa både Internet och tv om man har dessa funktioner via sattvplus.com?

    * Är det bara om man har internetabonnemang på 5MB som man kan kan även abonnera på tv?

    * Om man är där ex.vis 14 dagar, kan man bara betala för dessa 2 veckor eller är det en full månad som gäller?

    //J
     
  15. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Man betalar för en månad. vi kom ner nu den 18/1 och jag cyklade ner, betalade mina 20 euro för en månad, alltså till den 18/2 och de satte genast påmitt internet. Suveränt. Samtidigt som jag var i butiken var en norsk man där och han var intresserad av deras tvtjänst. Ha hade annat just nu, men det fungerade inte så bra. Har för mig att man även kan pausa det. Men bäst är nog att ringa till dem eller att besöka dem på plats ; Calle Valenciana i Torrevieja.
    Lycka til!
     
  16. sh57

    sh57 Medlem

    Blev medlem:
    8 september 2012
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    2
    Hei
    Kikket litt på deres sider, har jeg forstått det rett att man der kan velge hastighet og hvor lenge man ønsker og være innkoblet, og så betale med fks Visakort ?
    Undrer også på om der går å gjøre det samme med Tv ?
     
  17. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Man kan välja hastighet upp till 5Mb och detta kan de leverera där vi bor, kollar dagligen att det stämmer och det har det gjort hitintills. Ibland t.o..m. snabbare.
    Vet att de har liknande med tv, men vet inte hur det fungerar. Man kan betala i förväg så att internet är på när man kommir hit. En antenn behövs på taket för internet, så bästa att höra efter om ni får sätta upp en sådan. Den är ganska liten...
    Lycka till!
     
  18. spaniensol

    spaniensol Ny medlem

    Blev medlem:
    21 december 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Datamängd

    Har sattvplus någon begränsning på datamängd eller att hastigheten stryps ner vid hög förbrukning?
     
  19. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Nej, ingen begränsning på datahastigheten. Surfa så mycket du vill och helt ok. med flera apparater. Vi har 5 megalits och betalar 20 euro / månad när vi är här. Fungerar bra att de SVT play utan för mycket buffrande också. Kopplar datorn till teven. Vi är väldigt nöjda.
     
  20. spaniensol

    spaniensol Ny medlem

    Blev medlem:
    21 december 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej DIBO!

    Tackar och bugar för snabbt svar.Antar att du menar att det inte finns någon begränsning på datamängden....;;;)
     
  21. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Visst menade jag datamängden. Hastigheten kan variera, ibland betydligt mer än 5 megabist och någon gång ner mot 4.
     
  22. spaniensol

    spaniensol Ny medlem

    Blev medlem:
    21 december 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    DIBO hur gör du när du betalar i förväg? Hur långt innan måste man betala för att vara säker på ett det fungerar när man är framme?think

    MVH
     
  23. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    En vecka i förväg har gått bra och jag har betalat över internet, med Visakort. Har inte kostat extra. Men någon gång har jag cyklat ner till deras kontor och betalat kontant över disk och då fungerar internet genast.
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...