NYVAL i SPANIEN i dag 26 juni

Diskussion i 'Artiklar och Nyheter' startad av Preciosa, 26 juni 2016.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jag tror inte att de spanska väljarna påverkas av BREXIT. Däremot tror jag att valutgången i Spanien kan orsaka ökad oro i Europa. Dels vill den spanske utrikesminister (PP) roffa åt sig Gibraltar, dels vill Unidos-Podemos ge Katalonien självständighet. Jag tror inte att EU gillar att Skottland och Katalonien blir självständiga, det samlar bara mer grus i maskineriet!
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Enligt artikeln så har det "öppnats" något mellan PSOE och
    Unidos Podemos...dvs att Podemos lagt Kataloniens självständighet
    åt sidan för att få till ett samarbete...
    Ja vi får se hur det går...i kväll så vet man väl vartåt det lutar.

    P :sol:
     
  5. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    Jag kan inte säga att jag har mycket hopp att de Spanska politikerna ska kunna komma överens, och att vi kommer hamna tillbaka i exakt samma position vi var innan, men förhoppningsvis löser det sig, på något vis.
    Hur stor skillnad det sen kommer att göra att ha en beslutsmässig regering återstår ju att se... jag har inte så stor tilltro till Spanska politiker, oavsett vilken partifärg de har.
    De som är mest trovärdiga är väl snarast de som är längst ifrån att kunna regera, i dagsläget. (Ciudadanos)
     
    Last edited: 26 juni 2016
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jag är inte glad över utgången men tänker inte begära omval, det fixar säkert politikerna själva.
     
  8. SolenLyser

    SolenLyser Guest

Dela sidan

Laddar...