Nytt kök

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Larsun, 2 januari 2013.

  1. Larsun

    Larsun Ny medlem

    Blev medlem:
    30 september 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej och god fortsättning på det nya året önskar jag alla medlemmar på detta forum!
    Jag har planer på att byta kök i vår lägenhet i Torrevieja och har tagit fram en ritning och inköpslista med hjälp av Ikea i Sverige. Min plan är att beställa köket på Ikea i Murcia, samt få det hemkört.
    Nu undrar jag om det är någon som gjort detta och hur det har fungerat?
    Hur gick ni tillväga? Hjälpte Ikea i Sverige till med att skicka inköpslistan till Murcia?
    Jag är tacksam för alla tips och råd och ev. fällor som är bra att undvika.
    Vet ni någon bra hantverkare (gärna svensktalande) i Torrevieja som ni har erfarenhet av, så får ni gärna tipsa om det också.

    Mvh
    Lars
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Lars och tack detsamma till dig också thumb

    Vi har en tråd här på forumet om hur man beställer
    från IKEA. Jag var inblandad i den (också :D ) pga att jag
    har bekanta som beställde därifrån. Lite småknivigt men det går...
    Du får lusläsa och se om du förstår nåt av det.
    Den börjar med en transportfråga som jag inte skulle
    rekommendera.

    http://spanienforum.se/leva-bo-i-spanien/4773-easyflatpax-koep-o-transport-fran-ikea.html

    Hantverkare...om du använder SÖK längst upp kanske du fram några tips.
    Jag hade ett tror jag...

    Ciao så länge/ P
     
  4. Larsun

    Larsun Ny medlem

    Blev medlem:
    30 september 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Kök

    Tack för info. Jag har fått tips om att man kan handla kök i Torrevieja, på Brico. Vet ej var det ligger men det kan ju vara ett alternativ.
    Är det någon som har erfarenhet av det eller någon annan lokal affär som säljer kök? I såfall, har dom även hantverkare som sätter upp köket?
    Det är ju bra att ha nära ifall det fattas något när köket ska monteras.

    /Lars
     
  5. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    En av dom bygg/järnhandlarna som i alla fall har haft kök i Torrevieja ligger nära "vattenlandet" - tror dom heter Brico.
    Om man åker Cortes de Valenciana norrifrån (gamla infarten till Torre) och svänger i den rondell där möbelaffären TorreGrosa ligger mot Carrefour så finns dom på höger sida

    En annan lokal köksexpert finns i Los Montesinos ( Emilios kök ) Dom har i alla fall tidigare både tillverkat och monterat. Dessutom har dom handlagt med betalning med ROT-avdrag. Där finns en som pratar svenska
    Dom brukar annonsera i MasAmigos tidning "Bullentinen", men jag har ingen kvar så jag kan inte leta telefonnummer /m
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Finns affärer som heter Brico lite varstans.
    Tyvärr har dom ofta inte hemsidor av nån konstig
    anledning.
    Kan det vara Bricolage Ballester som är en stor "diversejärnträhandel"
    på Cortes de Valencianas 32? Tror det. Dom har säkert hantverkare också.

    Ciao P :eek:
     
  8. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
  9. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Du lyckades!
     
  10. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Där handlar vi och dom har kök också och bra service, pratar engelska men inte svenska think
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. wille

    wille Medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    1
    Ikea Murcia

    Hej Lars.

    Vi köpte en hel del möbler från Ikea, Murcia. Dock inget kök.

    Gå in på IKEA Murcia. Man kan träna på svenska IKEA om man vill.
    Art nr är ju samma i Murcia. Sverige: Skapa en inköpslista med det ni önskar, eller gå direkt till Murcia och fyll i "Ideallista" på samma sätt.

    Sedan kan man E-posta denna och meddela att man vill ha detta levererat till dörren (kostar nog ca 150 €).
    Det går mycket bra ett skriva på engelska. Vi begärde att få allt levererat en måndag kl 10,00.
    Sedan fick man E-faktura och fick betala i förskott.
    Det fungerade perfekt. 2 st kom med punktligt allt och bar in på plats. Sedan var det bara att börja skruva.

    Lycka till
    Wille
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Finns Brico Andrés vid C/Virgen de la Paloma 28
    [email protected]
    tel: 965717536
    :)

    Och:
    www.yanico.es
    www.gruporuiperez.comwww.climarefor.com
    www.belmontscocinas.com
    www.llorisgodoy.com

    Cobama Carpinteros (talar engelska)
    [email protected]
    tel: 606350152

    En annan:
    euroreparaciones
    C/Goleta 34
    tel: 96 5084102
    (det finns folk som pratar engelska där)
     
    Last edited: 5 januari 2013
  14. Larsun

    Larsun Ny medlem

    Blev medlem:
    30 september 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Brico ligger ju nära där jag bor ser jag på den bifogade kartlänken.Det är ju bra ifall det saknas någon list eller så vid montering :)
    Sitter i Sverige just nu men skulle gärna åka ned på en gång och dra igång "projekt kök" , men jag får väl hålla mej lite tills jag kommer ned nästa gång.
    Tack alla vänliga medlemmar på detta forum för bra information. thumb

    Lars
     
  15. wasse

    wasse Ny medlem

    Blev medlem:
    9 januari 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    jag har renoverat min lägenhet efter nyår och där fick jag hjälp av några byggare där som jag fick rek. från mäklaren de var fantastisk duktiga och fick klar jobbet på 5 dagar från fukt problem målning allt de fixar rabbatar med när de handlar från affärerna examel fick rabbat på AC, jag rekomenderar de starkt. du kan ringa och höra med de, de kommer att vara till stor hjälp att visa dig bra priser att handla och allt, de talar bra engelska.
    du kan ringa till mario eller edy 0034633271734/0034647734203.
     
  16. Larsun

    Larsun Ny medlem

    Blev medlem:
    30 september 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Bra tips! Bytte du kök också? Var köpte du köket i så fall?
     
  17. GaryGary

    GaryGary Ny medlem

    Blev medlem:
    6 juni 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag skulle överväga platsbyggt också om du har bra folk som gör det. Jag upplever IKEA nästan som dyrare än i Sverige. Bra om det skapar jobb i Spanien också.
     
  18. Larsun

    Larsun Ny medlem

    Blev medlem:
    30 september 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Är det vanligt med platsbyggda kök i Torre ? Det kanske vore något.
    Jag har ju en Ikea-ritning på hur jag vill ha det ungefär. det kanske duger som ritning för platsbygge?
    Sen gäller det ju att hitta bra hantverkare.
     
  19. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Undrar om inte det är Brico depo som folk är ute och far efter. Samma typ av affär som K-rauta och Bahahus i Sverige. Vi köpte massor där när vi renoverade lägenheten. Ligger ca 30 min från Torre. Dom hade kök från 200 euro kompletta. Kvalitet, ingen aning. Men billigt var det.
     
  20. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Du menar det som ligger i Crevillente? Vi komplettera vårt kök där, dom har massor och kan rekommenderas att besöka.
     
  21. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Ett komplett kök för 200€ är väldigt billigt! Om man jämför med IKEAs priser, är deras billigaste exempelkök för ca 10 ggr mer.
    Jag har ett gammalt kök (=omodernt färgval) men jag vet inte om jag vill byta den gamla inredningen som är av riktig trä mot IKEAs laminat/spánskiva. Hur reagerar det materialet i det fuktiga vädret? Det är kanske därför köken brukar vara platsbyggda och av gediget virke därnere.
     
  22. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Är det verkligen möjligt att det finns kompletta kök för 200 € på Brico Depo? Har du, Lundberg, verkligen sett det eller saknas det kanske en nolla? Det verkar för bra för att bara sant. För min del har jag inte fått den uppfattningen att trä-och byggvaror är speciellt billiga i Spanien. Om det är är korrekt så är det ju ett fynd. Är dom kanske billigare på Brico Depo än dom andra bricolagen som finns här? Jag har aldrig varit där, tror jag. Var ligger det? Det kanske är värt ett besök, även om jag inte ska ha ett kök.
    Alla är väl tacksamma för tips om prisvärda butiker och tjänster.
    rocio
     
  23. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Nu har jag inte varit på Brico Depot men jag har sett andra billighetsmöbler inkl köksvarianter. Anledningen till att det är billigt är väl att det inte är trä utan det är granulerade och hoppressade restprodukter från kina.
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...