Nykomling till Fuengirola

Diskussion i 'Fuengirola' startad av Espana_Smith, 21 september 2014.

  1. Espana_Smith

    Espana_Smith Ny medlem

    Blev medlem:
    7 mars 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla i detta trevliga forum,

    Jag borjar fa lite panik nu.
    Vi kommer till Fuengirola 15 -22 oktober 2014 pa besok infor '2-3ars flytt" i slutet av Dec.

    Vara soner 4 och 8 ar anmalda till Svenska skolan.
    Vi tittar pa lite olika boende med gangavstand till skolan da det kanns som en prioritet.

    Var traffas alla svenska med barn? Tittade lite pa AHN, men verkar inte direkt for barnfamiljer.

    Kan inte finna nagon SWEA vilket ar jattesynd da jag varit aktiv i 8 ar har i Australien.

    Nagon som vill ses da vi kommer ner?

    Mvh
    Helena
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Hej Helena, välkommen till Spanien (säger jag som precis flyttat hit!)

    Din son som är 8 år kommer då alltså att börja i åk 2-3? Där går min son (9 år) sedan tre veckor tillbaka och trivs ypperligt! Han har redan varit på två kalas och i samband med det har det även varit lite "samkväm" för de föräldrar som vill vara med. De flesta är kontaktsökande så det lär inte bli några problem, du kommer säkert inte att känna dig ensam!
    Sedan leker ju ungarna med varandra, det är lite skjutsande och då brukar man ju även hinna med/ta sig en liten stund och prata osv.

    SWEA vet jag inget om, det verkar dock finnas ett i Marbella och det är ju inte så hiskeligt långt dit.

    Har du fler frågor osv får du gärna hör av dig till mig!
     
  4. Señor lasse

    Señor lasse Ny medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    SWEA Marbella

    Sök på Google så finner du SWEA Marbella. De verkar också ha luncher i Fuengirola i bland eller kanske t o m någon lokalavdelning.
     
  5. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Någon Swea i Fuengirola finns inte, den enda Swea som finns här på kusten ligger i Marbella. http://marbella.swea.org/
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Ever75

    Ever75 Ny medlem

    Blev medlem:
    21 september 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej vi är i fuengirola:)

    -------------------

    Hej snälla
    Hoppas allt väl? Detta är Helena.
    Oj vilket trassel vi haft med internät och password till Spanien forum.
    Så detta är också jag under en annan profil.
    Var på skolan igår då barnen var på friluftsdag....återkommer dit på MÅNDAG kl 11.
    Jag vill så gärna ses. Om du vill alltså.
    Frågade per om Er men då jag ej visste namn på din son så var det lite svårt.

    Vi bor på LAS palmeras i fuengirola.
    Snälla....skriv mig direkt på [email protected] om du vill och får detta.
    Oxoxox
     
  8. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Jag mailar dig, Helena!

    Och välkommen till Spanien!
     

Dela sidan

Laddar...