NIE nummer

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av DiBo, 24 juli 2013.

  1. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Vi var idag på den spanska ambassaden i Stockholm för att ordna med vår NIE nummer. I god ordninga hade vi läst på "nätet" vad som krävdes och hade med oss pass, kopior på passen och blanketter som inte var ifyllda.(Spansk text och vi kan inte spanska)
    Trevlig personal hjälpte oss att fylla i blanketterna, vi betalade 80 kr x 2 och så var det hela klart. NIE numret kommer per epost inom två veckor.
    Allt klart inom 15 minuter.
    Tyvärr är det lite knepigt att hitta info på nätet om hur det går till, men detta var smidigt. Så tack till Spanienforum för detta tips och för många andra goda råd vi fått här.:)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola DiBo, välkommen till forumet spainsmile

    Va´bra att ni fick så bra service. Då kan man lika bra
    söka där om man bor nära Sthlm, Göteborg och Lund och slippa
    köa och behöva hjälp, kanske med tolk i Spanien och allt kan
    ta tid beroende på var man ska bo /köpa. thumb

    Ciao P :sol:
     
  4. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Mitt besök hos polisen i Fuengirola när jag blev resident är historisk! Innanför dörren stod det ett skrivbord med ett par personer bakom. Jag lämnade min bunt med papper. De tittade. Skrev nånting i ett block samt gav mig en lapp med ett nummer. sen sa de Manana!. Nästa dag gick jag di och väntade tills mitt nummer kom upp. En sur polis tittade i papperen som han hämtade i ett rum bakom, skrev lite på datorn samt skrev ut kortet åt mig. Inte ett enda ord.

    Men det gick snabbt!

    Hälsar Göran I Mijas Pueblo
     
  5. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Ja, om det går så snabbt så får man väl ta det "sura" på köpet. Man kanske inte ska begära både ett trevligt bemötande och raskt handläggande samtidigt. Det kan bli en myndighetsperson övermäktigt gapskrattt.
    rocio
     

Dela sidan

Laddar...