Myggor

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av Emmisdemmis, 18 juni 2014.

  1. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej,
    Snart dags för semester....:):)
    Har förstått att myggor ibland kan vara besvärligt i Spanien.
    Inget jag själv upplevt under vistelser.

    På Claes Olsson och liknande affärer finns det en uppsjö manicker som skyddar/skrämmer mygg.
    Finns det ett stort utbud av detta i Spanien också, eller är det något ni köper med er hemifrån?

    Tack för hjälpen från Emma :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Det finns minst lika stort urval av insektsbekämpningsmedel i Spanien som i Sverige. Grejer att sätta i vägguttaget, sprayer och cremer i massor. Om man trots allt blir biten angryy, så finns det en créme på Farmacia, som är populär bland spanjorerna och som ska vara väldigt bra: DETRAMAX. Eller Alsolsprit, medtagen från Sverige, som Preciosa brukar rekommendera.
    rocio
     
  5. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Det finns mygg i vissa delar av Spanien, där vi bor är det däremot rätt tunnsått med dem.
    Faktum är att under våra 13 år här så har jag nog sammantaget inte sett mer mygg än vad jag gjorde på 5 minuter där vi bodde i Sverige (Undersåker, Jämtland).
    Mygg färdas normalt inte mer än en kilometer från sin kläckningsplats så vill man undvika mygg så skall man se till att det inte finns några vattensamlingar (gäller även feljusterade bevattningsanläggningar) inom en kilometers håll.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Min man är rätt känslig för mygg och just därför så agerar han magnet så jag brukar slippa dem. Mycket praktiskt för mig om än dock inte för honom. :)

    I alla fall, vi köpte någon typ av manick när vi var i Spanien 2012 och den var helt och totalt VÄRDELÖS mot myggen i Estepona-trakten - har dem kvar om någon vill köpa dem :). Tog dem med hem till Sverige och de var ungefär lika bra här...
    Däremot hittade vi ett medel som funkade jättebra för son och man (=myggmagneterna), det är en hel italiensk serie medel som heter Mosquito Block som vi hittade i ett apotek. Finns som spray, stick och olja om jag minns rätt.

    Här är lite info:
    http://www.esitalia.it/en/index.php?option=com_sobi2&catid=22&Itemid=75
     
  8. golfman

    golfman Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2
    After Bite er veldig bra om man får myggstikk eller andre innsektstikk. Lindrer kløe effektivt. Kjøpes i Farmacia. spainsmile
     
  9. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Tror inte att myggorna kan "utrotas" med olika manicker. Är man känslig för mygg rekommenderar jag vanliga receptfria allergitabletter. Äter själv Zyrlex för sk hösnuva. Får visserligen många myggbett (myggorna älskar mig) men märker inte av dem, blir bara ett rött märke som varken kliar eller varar sig.
     
  10. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    After-Bite används här hemma av mannen också, tror t o m att det finns eller har funnits på ICA också. Annars på apoteken...
     

Dela sidan

Laddar...