Mobilt bredband

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av Daniel K, 14 december 2017.

1. Daniel K

Daniel K Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Efter mycket om och men har vi kommit fram till att det enda sättet för oss att ha bredband i vårt hem är via mobilt bredband. Fiber eller annat är uteslutet för tillfället. Vet ni några prisvärda operatörer?

2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende, flyg och hotell i Spanien. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på info@spanienforum.se.
  3. Gyllis

Gyllis Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Beror lite på var du bor, många bolag som erbjuder "fiber" via luften är lokala aktörer.

4. Daniel K

Daniel K Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    La Mata, Torrevieja

5. Gyllis

Gyllis Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Okej, jag bor på landet utanför Alicante och har Aireworld som leverantör, funkar väldigt bra. 12 mb STABIL uppkoppling som räcker till det mesta. Skulle tro att det finns fler att välja mellan i La Mata.

6. Farbror Sven

Farbror Sven Medlem

Mottagna gillanden:
    13
  7. Daniel K

Daniel K Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jo har kollat det men eftersom vi har grannar över oss som äger takterassen får vi inte installera en antenn där tyvärr. Vet ni någon svensk operatör annars som tillåter mobilt bredband i utlandet?

8. Katt arina

Katt arina Känd medlem Staff Member

Mottagna gillanden:
    309
    I vårt första boende hade vi samma problem. Vi löste då internetfrågan genom adsl. D v s telefonledning + modem. Hastigheten du kan få beror på hur nära en station du ligger. Den hastighet vi fick var 2-3 mb, men då det är en stabil uppkoppling var det fullt tillräckligt för oss att streama och surfa. Jag deltog också utan problem I föreläsningar och seminarier via nätet.

9. Daniel C

Daniel C Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    @Daniel K Om du ska ha via en svensk operatör så är nog Telenor obegränsade (dock 100GB inom EU) med ett extra kort det som kommer närmast, då kan du också gå upp och ner i data månad för månad beroende när/hur du ska använda abonnemanget i Spanien. Om jag inte minns fel så är det ingen av dom svenska operatörerna som längre tillåter roaming på sina mobila bredbands abonnemang. :(

10. Daniel C

Daniel C Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Jag minns fel! :p

Tre erbjuder mobilt bredband med EU roaming, max 60 GB/mån för 349 kr/mån, klart billigare än Telenors max 100 GB för närmare 800 kr/mån som jag skrev om i inlägget ovan.

Daniel K gillar detta.

Dela sidan

Laddar...