mina tankar, tips å råd önskas

Diskussion i 'Kanarieöarna' startad av pehrsson, 10 juli 2008.

  1. pehrsson

    pehrsson Ny medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2008
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu har jag suttit och läst massa trådar här i forumet.
    Blir bara mer och mer sugen på att ta en riktigt lång semester ner.
    Skaffa jobb osv...

    Dock kommer det inte bli i år, har man tur nästa år.

    Tanken var att bli av med alla lån, bilar, prylar som man har i överflöde.
    Innan man åker ner.
    Så skulle man trivas så är det bara att stanna...

    Hur är tullreglerna för att ta in saker på GC?
    Ifall man får hyrt en lägenhet/hus som är tomt.
    Eller man köper allt sånt där nere oxå?

    Kommer gå en kurs nu i hörs som köksbiträde, är det något lätt att få jobb innom där nere?
    Eller ev starta eget?, om det inte är allt för krongliga regler för det?

    Gärna tips som jag och familjen borde tänka på innan man tar steget... ;:;;)

    + vilket företag brukar ni flyga ner med?..
    och vad är en rimlig biljett pris?, vi är två vuxna och två barn (2 och 3år nu)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. cilla

    cilla Ny medlem

    Blev medlem:
    12 januari 2008
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Det tycker jag du/ni gör helt rätt i, det finns inget att vänta på ;) , varför inte om man har möjligheten(vilket de flesta har) flytta och prova på något annat, ni kommer inte bli besvikna! Man ångrar bara det man inte gjort !!
    Tycker ni även ska ta Teneriffa i beaktande, underbar ö som inte känns lika exploaterad, men jag kan ha fel :) Ni kan ta in det mesta av ert bohag mm då det är inom EU samt fria tullregler!

    Åker ner med Sterling, billigt och bra! Lycka till, skulle vara kul om du höll oss underrättade hur det går...
     
  4. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    Angående vad du ska importera eller köpa nytt så är det är lite olika beroende vad det är för produkter och varor, teknik och sådant är bättre om man tar med sig då det verkar vara billigare i Sverige, mkt annat är billigare på Kanarieöarna..
     

Dela sidan

Laddar...