Alla spanskreggade bilar måste från årsskiftet ha en miljömärkning, liknande den som redan finns i en del europeiska länder, läser jag på fb. Kostar 5e att hämta ut på Correa, posten Har tyvärr inga mer detaljer, men mer info ska finnas på www.dgt.es motsvarande det svenska trafikverket.
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Var inne på DGT igår men visade sig att min bil inte klarade åldersstrecket då den är tillverkad 2000 så den tillhör de 50% som inte kan få dekalen - Vad det betyder i praktiken har jag inte en susning om men förmodar att jag blir klassad som "persona non grata" inom vissa områden - Någon som vet vilka?
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Idag finns redan ”Zonas de Bajas Emisiones” (ZBE) i centrum av vissa större städer, bland annat i Madrid, Barcelona och Sevilla. Från den första januari ska det införas i ytterligare 149 städer med mer än 50 000 invånare. Om man blir stoppad när man kör i en miljözonen utan märke i vindrutan, så har kommunen rätt att utställa ett bötesföreläggande på 90 Euros. Så det är enbart om du kör i en miljözon du måste ha märket, oftast i de centrala delarna av städerna.
Jo, så har jag också förstått och förmodar att det är skyltat på nåt sätt så man inte av misstar förirrar sig in på förbjuden mark...
Vi gick till vårt postkontor langade fram regbeviset och sade att det gällde distintivo medioambiental. Han knappade in regnumret konstaterade att vår bil tillhör klass C. Han fixade dekalen, vi betalade €5, tog dekalen, regbeviset och gick. /Helen