Maspalomas eller Los Cristianos?

Diskussion i 'Kanarieöarna' startad av Paula1, 21 maj 2011.

  1. Paula1

    Paula1 Ny medlem

    Blev medlem:
    29 januari 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejhej, om det skulle stå mellan att tillbringa några vinterveckor i Maspalomas på Gran Canaria eller Los Cristianos på Tenerife, vad skulle ni välja och varför?

    tacktack ni alla :love:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Paula!

    Ja inte skulle jag välja Maspalomas..Det är ju ett enda enormt bungalow/hotell-
    område. Jag har ju bott i Playa del Ingles ett år men då fanns inte mycket
    nere vid Maspalomas. C:a 20 år sen.
    Då skulle jag hellre bo inne P del Ingles eller varför inte Puerto de Mogán
    som är en liten gullig by eller San Augustin som inte är så stort. Därifrån
    kan man ju vandra in till P del Ingles. Gran C är min favo-ö..

    Men välja på Maspalomas på Gran C eller Los Cristianos på Teneriffa då vinner den sista orten.Finns allt där.
    Bott en gång där och en gång på Las Americas som inte var något vidare
    lajbanställe.

    Hoppas du får mer tips/ Ciao P :sol:
     
    Last edited: 22 maj 2011
  4. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Paula, just nu resonerar man om all-incusive-semestrar. Vad man vill göra på en semester varierar från att "bara slappa" till att fylla dagarna med fysiska och itellektuella aktiviteter. Första gången vi besökte Teneriffa bodde vi i Las Americas. Att vi trots allt flyttade permanet till Teneriffa beror inte på Las Americas, utan att vi aktivt undersökte allt som fanns bortom turistorterna.
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Nu skrev du till Paula men eftersom jag svarade som jag gjorde till henne
    så säger jag så här:
    Jo det är sant som du säger ang vara kulturell och utforska ön
    men det beror ju på hur aktiv man KAN vara, om man
    har bil, kan köra bil, är frisk, är ensam osv.. Och ska bo längre tid..då vill man
    ju bo på ett ställe som är lite trevligt och har allt man behöver.
    Alla har inte samma förutsättningar att "utforska"..Iaf inte jag....:eek:

    Ciao P :cheeky
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Paula1

    Paula1 Ny medlem

    Blev medlem:
    29 januari 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    muchas gracias mis amigos :) kul å intressant att höra era synpunkter på detta båda ni har ju bott (och bor) på kanarieholmarna.
    Är väl inte så fysisk av mig längre ;) så försöker bilda mig en uppfattning så att jag slipper kuska runt på båda ställena. Svårt det här... think tycker ju båda ställena ser trevliga ut, men Maspalomas ser verkligen gigantiskt ut på googlekartan uppifrån! :eek:
     
  8. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Paula1, vad jag menar är att det är omöjligt att föreslå något om man inte vet förutsättningarna. Vissa gillar golf, andra gillar disco. Det var min hustru som "lurade" med mig på semester till Teneriffa. Jag var inte ett dugg intresserad. Min uppfattning var att det handlade om en turistort som bara kunde erbjuda playa och grisfest. Jag hade fel!

    Så här ser det i alla fall ut i Los Cristianos:

    YouTube - ‪iPod touch 4g video stabilizer - THE STRING‬‏
     
    Last edited by a moderator: 23 maj 2011

Dela sidan

Laddar...