Malaga / skolor / boende

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av tobiasljung, 12 maj 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. tobiasljung

    tobiasljung Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag ska flytta till Malaga med min familj till sommaren. Mina barn är 8, 5 och 2 ar gamla.

    Jag kommer att jobba i närheten av järnvägsstationen, strax norr om flygplatsen. Skulle vilja komma i kontakt med andra boende i närheten!

    Skola: Vi funderar bland annat pa vilken skola vi ska sätta de tva äldre barnen i. Vara huvudalternativ är Sunland eller St George. Nagon som har erfarenheter?

    Boende: Finns det nagot barnvänligt omrade i närheten (av mitt jobb)?

    Mvh,
    Tobias
    Lena & Toby´s homepage
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    hej tobias och välkommen till forumet! :) Är det dessa två skolar du/ni väljer mellan ? För St George, den förstnämnda ligger i Marbella, bara där är det ju lite nackdel att behöva pendla varje dag! Ska höra mig för bland mina vänner och bekanta därnere och åtekommer de är mer insatta..

    St George’s School, Marbella
    Urb. Cortijo Blanco – C/Picasso, 10
    San Pedro Alcantara
    E-mail: [email protected]
    Heads: Maria Jose Perez Toro
    Tel: 952 786 606

    Sunland International School
    Cartera Cartama-Pizarra, Nueva Aljaima,
    Cartama Estacion, Malaga
    Web: Sunland International School
    E-mail: [email protected]
    Head: Glen Mundy
    Tel: 952 424 253
     
  4. GunillaEvertsson

    GunillaEvertsson Ny medlem

    Blev medlem:
    18 april 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
    skolor i spanien

    hej, vet inte om det är akuellt för minstingen i er familj, men har hört väldigt mycket gott om en skola som heter Peter Pan nursery! Det är en av de absolut bästa bilingual nurseries på hela Costa del Sol och ligger mellan Toremolinos and Fuengirola. De har ett mkt gott rykte och funnits sedan
    1993. Det finnas annars få skolor där barnen får öva tillräckligt på spanska, men här är det verkligen 50/50 mellan engelska och spanska.
     
  5. HeleneE

    HeleneE Ny medlem

    Blev medlem:
    29 juni 2008
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0
    Så vitt jag vet så är Sunland en verkligt utpräglad engelsk skola med ett lite annorlunda inlärningskoncept i utbildningen med mkt betoning på individuell utlärning och utveckling för barnen. S:t george känner jag tyvärr inte till.
    Har hört att folk är nöjda med St Anthony's School, ligger mellan Fuengirola och Marbella, detta ska vara en skola som funnits länge och väl omtyckt.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. tobiasljung

    tobiasljung Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Peter,

    St George har en annan adress:
    St. George School of Málaga
    Avda Centaurea, nº 8 (Urb.Cerrado de Calderón)
    29018 – Málaga
    St. George :: HOME

    Sunland är rätt!

    Är intresserad av hur skolbussarna funkar. Pa nagot sett vill vi fa vardagen att funka. Helst vill vi bo relativt nära mitt jobb, men ocksa i närheten av en skolbuss. Med tre barn blir det ju svart att köra barnen varje dag! Jag är tacksam för alla tips!
     
  8. tobiasljung

    tobiasljung Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Gunilla,

    Joda, minstigen ska ocksa fa ga pa dagis, fast antagligen först när vi kommit i ordning, kanske i början av 2010 eller sa. Tack för tipset! Fast rent praktiskt vore det naturligtvis bättre om han kunde ga i samma skola som de andra tva... Atminstone Sunland tar emot 2.5 aringar och det skulle precis passa.
     
    Last edited: 14 maj 2009
  9. tobiasljung

    tobiasljung Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Helene,

    Tack för tipset. Är det denna:
    St Anthony’s College
    Camino de Coín, Km. 5.25, Mijas Costa
    Loading...

    Ska kolla upp detta alternativ ocksa!
     
  10. HeleneE

    HeleneE Ny medlem

    Blev medlem:
    29 juni 2008
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0
    hej, inga problem, det var så lite så! jovisst är det denna skola som en gång Mrs Patricia Goold startade! :)

    p.s jag var inne på er hemsida om era resor, gud va kul och imponerande! vilken härlig familj ni verkar vara och superkul för era barn att få uppleva så många olika kulturer och få lära sig så mycket för livet! d.s
    Flyttar ni direkt från Kina till Spanien, eller åker ni från Zurich ?
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. tobiasljung

    tobiasljung Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Helene,

    Vi kommer att bo nagra veckor i Zürich, mest för att packa ihop lägenheten där. I slutet av augusti kommer vi permanent till Malaga.
     
  13. tobiasljung

    tobiasljung Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Flyttat & klart

    Vi har nu kommit pa plats i Málaga. Vi valde Calle Pacifico, ett jättefint omrade direkt pa stranden men ända nära stan.

    Barnen har börjat i St George skola. Vi är hyfsat nöja, även om starten var lite kaotisk. I praktiken är det en spansk skola med engelska lärare. Barnen är ensamma utlänningar i sin klass, alla andra pratar redan spanska. Lite tufft i början, men de kommer nog att lära sig spanska fort.

    Om nagon bor i närheten vore det kul att komma i kontakt!
     
  14. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    hej, va kul att ni är där nu och att det verkar som om allt har löst sig med skolor och så! :) Det kommer verkligen gå fort för era barn att lära sig språket! Tänk om man själv hade fått lära sig spanska när man var i den åldern !!
     
  15. Wiki

    Wiki Ny medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0
    Finns inget roligare än att komma till en ny plats.. tycker jag iallafall. Roligt att ni trivs med området, har ni fått ordning på alla abonnemang och så? Det tog evigheter för miiiig! :( speciellt bredbandet.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...