Magaluff lämpligt för en familj? Mallorca

Diskussion i 'Mallorca' startad av EvaK, 9 juni 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. EvaK

    EvaK Guest

    Hej allihopa, vi har bokat ett hotell som heter Torrenova i Magauff på Mallorca till mig och min familj i augusti. Min dotter är 15 och sonen är 11. Har förstått att det är livat och mycket party i Magaluff är det ett lämpligt resmål för oss som familjeresemål? Har någon varit där som kan berätta hur det är?

    kramar från Eva
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. HåkanP

    HåkanP Ny medlem

    Blev medlem:
    23 februari 2008
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Eva, tror att det skulle nog vara bättre kanske om ni valde att bo på en annan ort, då det på högsäsongen är otroligt mycket ungdomar och hålligång. Om man är nere för att vila upp och ha skön och lugn semester så tror jag inte det blir så lyckat på Magaluf. Sen så skull jag iallafall tycka att en 15 årig tjej är för ung för att gå ut ensam, hur mycket hon än tjatar att hon vill... Så låt henne inte gå ut ensam på klubbar och diskotek. :)
     
  4. Ingo

    Ingo Ny medlem

    Blev medlem:
    22 februari 2008
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Eva. Självklart är Magalluf en bra semesterort i augusti. Det spelar ju ingen roll vart du bor på Mallorca i augusti så är det hålligång överallt.Jag tror inte du skall vara så nervös för dina barn i det området. Självklart låter du väl inte din dotter på 15 och son på 12 år gå ensamma ut om kvällen.Det är så många möjligheter för hela familjen till att ha kul samman om kvällen i Magalluf. Ni skall bara över på den andra sidan av højden, gå helt ner i det s.k. rigtiga Magalluf. Lova, att slå Er lösa.(Där är riktigt nog många högröstade Engelsmän - men det lär man att leva med, där skall ju vara platts till alla) på semester.
    Torrenova där du skall bo med din familj, ligger inte direkt i Magalluf. Det är faktiskt ganska lungt. Du kommer till Hotellet från Palma Nova stranden via en jädrans massa trapper och backar. (Hyr du bil är det bra parkeringsplatser nästan utanför hotellet).Och när dina barn har traskat upp och ner där några gånger från stranden,så är den mesta musten gått ur dom. (Nej så farligt är det inte). Hotellet ligger som sagt uppe på Torrenova - Højden med en fantastiskt utsikt ut över Palma Nova Stranden och bukten.
    Själva Magalluf med alla barer och restauranger ligger på den andra sidan höjden och det är där det hela föregår. Det tar väl ca. 15 -20 min. att gå till andra sidan i vanlig promenadtakt.
    Jag bor själv i området i augusti och september och har inget att klaga över. Tål man inte turister i alla åldrar som är glada och kanske fått en för mycket innanför västen - Då tror jag nog man skall stanna hemma.
    Jag önskar dig och din falmilj mycket välkommen till Torrenova (bydelen mellan Magalluf ocg Palma Nova). Och njut det i fulla drag.
    Beinvenido y saludo
    Ingo

    Ps. Ser du grupper av Nordic Walkere på din väg - är det garanterat mig som är instruktøren.Ds
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...