Många frågor om bra och dåliga mäklare

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av Sharky, 19 oktober 2016.

  1. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Om den struliga mäklaren har drömobjektet och den bra mäklaren har ett mycket sämre objekt , vilket väljer du? Följ råden på forumet , egen oberoende Advokat så kan du köpa av vem som helst.

    Eller som att prata bilspråk som alla förstår , jag vill köpa en Ferrarri men säljaren är strulig men säljaren av Skoda är jättebra!!!

    spainsmile
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Ulf Nerja

    Ulf Nerja Medlem

    Blev medlem:
    1 september 2016
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    10
    Eller...be den "bra mäklaren" att visa "drömobjektet"!
    Det kan fungera det med! Inte säkert, men det KAN gå bra! Många mäklare dealar på kommissioner om nu inte den "bra mäklaren" har "drömobjektet" i sitt bestånd direkt.

    Jag förstår din poäng Sharky, jag tror att flera inte har insett hur det fungerar i Spanien, med mäklarnas obetydliga ansvar och VARFÖR de MÅSTE ha ett eget oberoende juridiskt ombud!

    Jag har själv letat bostad via ett flertal olika mäklare, och visst är de olika. Somliga försöker kränga på kunden "vad som helst" utan att lyssna efter vad kunden vill ha.
    Medan andra är mer nedtonade, och lyssnar på vad kunden säger, och därefter tar fram BRA objekt som passar kunden.
     
  4. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    … och alltid börjar de med de sämsta objekten som man är tvungen att genomlida. En relation till en mäklare måste jobbas upp och det tar tid, men ju mer tid en mäklare lägger på dig desto större kan möjligheterna bli att hitta drömobjektet.
     

Dela sidan

Laddar...