Mäklarföretag i Torrevieja säljes

Diskussion i 'Övrigt Säljes' startad av gustav, 4 oktober 2012.

  1. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Hehehe såg denna annons på Blocket, stora ord måste jag säga, är det sån marknad så att företager en ur händerna, kan det stämma tro? think Å vilket pris sen då! 275 000 euro!

    saxat från blocket:
    Önskar du förändring i ditt liv.
    Ett fritt arbete med glada kunder och arbets kamrater, byta ut rusk och regn och jobba där vi har "världens" bästa klimat, vill du där ut över tjäna mycket pengar ? då har du möjlighet att ta över...

    Driver idag ett mycket väl fungerande mäklar företag i centrala Torrevieja.

    Anledningen till försäljning är att det växer för mycket, och jag hinner inte med ensam...

    Vi är i dag totalt 7 personer som jobbar inom företaget, men jag har varit ensam som tagit hand om kundkontakter samt försäljning.

    Det är inte bara att komma till Spanien och starta en mäklar firma, och tro att det skall gå bra. Det är många som prövat på och misslyckat.

    Här får du möjlighet att överta ett väl fungerande företag med såvål personal (om så önskas) samt de absolut bästa "topp" kontakter som kan tänkas behövas för att få till bra och säkra försäljningar.

    Innehar också ett stort gediget kund register, så väl bland tidagre kunder som nya.

    Om nya ägaren önskar så kan jag även jobba kvar men med ren försäljning.

    Kontoret ligger på en av Torreviejas största affärs gator med stora bra skylt fönster för exponering."




    http://www.blocket.se/stockholm/Mycket_lonande_maklarforetag_i_Spanien_43108769.htm?ca=11&w=1
     
    Last edited: 4 oktober 2012
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Hmmm, det var en av mäklarna som jag träffade när vi letade lägenhet. Lika stor i orden nu som då. Kan tilläggas att vi inte köpte därifrån. Dock aldrig otrevlig, kändes bara inte helt seriöst.
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Undrar om någon är intressetrad att köpa till det priset? I krisens Spanien? Inom en bransch där det redan idag finns för många aktörer, seriösa som oseriösa...
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Med tanke pà att en mäklarfirma till största delen beror pà den som driver den. betala pengar för att ta över nàgot... tja... no comment
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Intressant Lundberg, någon som vet hur många svenskdrivna mäklarfirmor finns det i Torreområdet? Lär ju ploppa upp fler nu när det är sådan uppgång på den svenskfronten
     
  8. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    priset

    Priset som inte är särskilt blygsamt kan till viss mån vara inklusive en ägd lokal, det finns dock om lediga sådana att hyra eller köp, och kanske i ännu bättre lägen.
    Gamla affärer ger inga inkomster det är bara goodwill och olika avtal som man betalar för Avt-al med ägare ang försäljning av deras bostad har begränsad giltighet och avtal med byggmästare om att sälja nytt bör man nog teckna igen om man tar över en befintlig verksamhet - i Spanien är allt mycket mer beroende på personliga kontakter jämfört med Sverige

    Dock har hon väl rätt i att det inte bara är och komma ner och öppna mäklarfirma och tro att det rullar in massor med pengar - många arbetar hårt många timmar om dagen och 7 dagar i veckan, utan att bli förmögna / m
     
    Last edited: 5 oktober 2012
  9. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag kan förtydliga för att inte skapa en massa spekulationer. Personen i fråga var jättetrevlig. Körde mig på bra visningar med fina lägenheter. Men eftersom jag träffade 4 andra mäklare också så kunde jag snabbt se att just den här mäklaren hade priser som var högre än alla andra för sämre lägen och sämre lägenheter. Säkert jättebra för den som säljer om det blir affär.

    På det så fanns ett väldigt stort uttalande om väldigt höga hyror som man kunde få ut för alla objekt som visades här men när jag nämnde något om andra objekt som jag hade sett så var det allt ifrån horgator till föreningar som var i konkurs. (överallt men inte deras objekt)

    På ett ställe blev jag utlovad om jag köpte en tre rummare som måste totalrenoveras priset var 125.000 euro om jag la ner 10.000 euro så kunde jag hyra ut den för ca 12.000 per vecka.

    Det var lite sådant som gjorde mig avskräckt.

    Men som sagt i övrigt trevlig och säkert kunnig.
     
  10. Joe Spanien

    Joe Spanien Medlem

    Blev medlem:
    25 april 2012
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    1
    När jag köpte hus 2011, kollade jag många annonser på Blocket i Sverige och fick på detta sätt kontakt med flera svenskar som var boende i Spanien och "förmedlade" objekt.

    Vad jag förstår fick de sina ersättningar av den mäklare som var säljare av objektet i samband med en affär, jag lärde mig även att det förekommer ofta flera olika mäklarfirmor på samma objekt i Spanien och inte som i Sverige att säljaren binder sig till en mäklarfirma.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Vissa mäklare vill sälja "exklusivt" dvs att man får skriva på ett kontrakt
    på att bara dom har rätt att sälja.
    Sen finns det "sammanslutningar" där tex 15 mäklare samarbetar och
    alla har alla objekt. En sån grupp är Asivega.
    Låssmederna har gulddagar eftersom dom måste kopiera upp
    så många nycklar.... Kunderna har ju ingen lust att vänta på
    att en mäklare ska försöka få nyckeln av mäklare nr 9 tex som är ledig eller
    ute på uppdrag...
    När vi sålde studion så sa dom att dom hade fått fel dörrnyckel.
    Det var bara det att det var dom själva som fördelat alla nycklar
    på fel nyckelknippor :D
    Ja det är bara att byta låskolv när man köpt...finns för många kopior.

    Ciao P :cheeky
     
  13. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag vill bara hålla med ovan gällande att det är många kopior ute även när det gäller nybyggt.

    Köpte i december ett nytt radhus och för att vara effektiv så köpte jag möbler, porslin och tv mm för att kunna ställa iordning detta några veckor senare när jag skulle tillbaka. När man då kommer tillbaka och upptäcker att det som går att bära utan besvär inkl tv:n har fått fötter så blir man lite förtvivlad. Det gick åt 4 timmar att få till en anmälan hos polisen då det skall skrivas en halv roman över händelsen.
    Jag är glad att jag hunnit skaffa en försäkring som täckte allt och det gick hur smidigt som helst och dessutom till min förvåning utan självrisk. Så nu är låskolvar bytta, galler på fönster och det känns bra.

    Det tråkiga är att byggherren inte tog detta på allvar utan ryckte mest på axlarna och ifrågasatte istället om det verkligen hade försvunnit något istället. Två månader senare försvann det en hel del från pilothuset och då blev det en annan iställning till det hela.

    Så byt låskolvar oavsett om det är nytt eller begagnat ni köper så slipper ni vara med om sådant här för det gör att man tappar lusten för ett tag.
     
  14. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Vad är kundregisteret värt , hur många köper en andra bostad?
     
  15. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Kundregister - NADA !
    Väl inarbetat namn med kontinuerligt genomförda försäljningar även under de senaste åren - kanske något?

    På Mallorca finns kanske några få etablerade som vänder sig främst mot tyska marknaden och som är inarbetade som jag ser som riktiga mäklare. De lever oftast på det absoluta top-segmentet. Resten ser jag som hårt arbetande mer eller mindre seriösa säljare vars företag inte är värt mer än de har på banken...

    Jag hade hellre köpt ett Kebab ställe än en Mäklarfirma :)
     
    Last edited: 1 april 2013

Dela sidan

Laddar...