Luarca

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av pozuela, 19 maj 2011.

  1. pozuela

    pozuela Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    6
    Vill härmed tipsa om en liten stad i Asturias. Luarca heter den och är belägen ca 10 mil från huvudstaden Oviedo. Där finns kanske 5000 fasta boende, så stan är verkligen liten. Men kanske finns det någon som söker lugnet och ron i en sådan också.
    En länk:
    Luarca - Wikipedia, la enciclopedia libre

    På spanska, men kanska lätt att förstå även med inte-perfekt spanska.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. AuroraBoreal

    AuroraBoreal Medlem

    Blev medlem:
    30 oktober 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    4
    I norr finns så många fantastiskt fina byar och städer. Jag har aldrig besökt Luarca men det ser jättefint ut. Själv älskar jag små pittoreska, genuina byar. Hade det bara varit varmare vintertid så hade jag mer än gärna bosatt mig i norra Spanien, men å andra sidan så hade det varit varmare och torrare så skulle det ju inte vara lika grönt och frodigt... Tack för tipset
     
  4. cynthia

    cynthia Ny medlem

    Blev medlem:
    9 februari 2008
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0
    håller med dig, det är mitt dilemma också. :D
     

Dela sidan

Laddar...