Loro Parque

Diskussion i 'Teneriffa' startad av SolenLyser, 3 oktober 2014.

  1. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Många som kommer till Teneriffa beger sig till Puerto de la Cruz för ett besök på Loro Park. Ett mycket populärt zoo, valt som nummer 1 i Europa och nummer 3 i hela Världen. Efter femton år på Teneriffa tyckte även vi att det var dags för ett besök. Jag hade lovat mig själv att inte springa runt och fotografera, men det blev ändå några minnesbilder med min iPod. Jovisst, Loro Parque är ”El ”must” de :sol:Canarias”! Om man redan befinner sig i Puerto de la Cruz tar man naturligtvis gratiståget från Centrum och får därmed samtidigt en rundtur genom byn.

    https://www.youtube.com/watch?v=svmoHP2L3dM
     
    Last edited by a moderator: 3 oktober 2014
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. MagnusH

    MagnusH Medlem

    Blev medlem:
    22 juli 2014
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    3
    Kul att se!

    Vi pratade om Loro park imorse här hemma.
    Barnen vill dit och se djuren. Skall bli riktigt kul!

    Tack för att du tar dig tid att filma och lägga ut här!
    Värmer i kallan här i Sverige :)
     
  4. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    matsäck

    MagnusH, om man bor på södra Teneriffa kan man ta buss 343 till Puerto de la Cruz. Rabatt med ”BONO VÍA” kort. Skall man enbart besöka Loro Parque finns det färdiga paket. Det går utmärkt att ta med egen matsäck eftersom man ställt bord och bänkar till förfogande. På Siam Park får man ju inte ta med egen matsäck.
     
  5. MagnusH

    MagnusH Medlem

    Blev medlem:
    22 juli 2014
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    3
    Tack för info!

    Toppen! Vi har tänkt att besöka båda ställena :)

    Så bra att få förstahandsinformation.

    Tackar och bockar!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Siam Park är redan sex år gammal med samma ägare som till Loro Parque. Siam Park är utvald till Världens bästa vattenpark. Jag får väl ta mig dit någon gång - med en vattentät kamera...
     
    Last edited by a moderator: 3 oktober 2014

Dela sidan

Laddar...