London - Tips?

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av gustav, 18 januari 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej å hallå!
    Bokade resa till London idag, tänkte vara där i 4 dagar och kolla in the sights så att säga. =)

    Men är mina första gång där, så vill gärna ha lite tips på vad man "ska" se när man är där.

    Har lite saker inplanerat, det vanliga kan man nog kalla det.
    Någon som har prisuppgifter på vad t ex tunnelbana/buss/taxi kostar, och maten?

    Även någon som kanske vet vad det kostar att gå in på vaxmuseét Madame Tussauds t ex? Och även den stora berömda kyrkan?

    Men rent allmänt, nån personlig favorit kanske? Kanske får nåt ryck och drar till nån pub/nattklubb, tips?
    Även allmäna praktiska tips.

    Tack!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Maria99

    Maria99 Ny medlem

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Dagskort i tunnelbanan kostar £5,10 eller något sånt.

    Skippa Tussauds och åk till Brick Lane och kolla kändisar av kött och blod istället. Tunnelbanestationen är Aldgate East på gröna och rosa linjen. Brick Lane är en lång gata som ligger runt hörnet från uppgången. Sjuka mängder restauranger i början, världens absolut bästa klädshopping i kvarteren högre upp. Schyssta skivbutiken Rough Trade har en affär på en tvärgata, kolla in. Den i Notting Hill är dock mycket bättre, men är du ändå här så borde du gå in.

    Gillar du modern konst bör du bege dig till Tate Modern, söder om floden. Inte säker på vilken tunnelbanestation som är närmast, men jag brukar åka till St. Paul på röda linjen och gå över bron. Inträde är gratis, precis som det var på Moderna i Stockholm innan moderatjävlarna tog över, förutom på de speciella utställningarna.

    Om det är soligt så borde du åka ner till London Borough of Hammersmith & Fulham och gå längs med floden ner till Craven Cottage och njuta av solen. När du är färdig, bege dig till puben på North End Road som vägrar servera Stella och bara har öl från brittiska mikrobryggerier och belgare.

    Om du vill gå ut så gör du det med fördel i Camden. Alltid är det något soft på gång där, kolla gratistidningarna, last.fm (för spelningar) och posters på elskåp.
     
  4. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack så mycket för tipsen! Några ska kikas in!
    Är sugen på att kolla på nån musikal, kan nog vara rätt schysst. Bör man boka i förväg eller försöka få en 'sista-minuten' biljett innan föreställningen? Och vad brukar biljettpriserna ligga runt?

    Någon du kan rekommendera kanske? Aldrig gått på nån musikal så kan vara kul att se nån i alla fall.

    Ska lugnt titta in i någon grym pub i alla fall, men serverar inte Stella? Någon grym bira antar jag? Aja kan vara schysst ändå =)
     
  5. Maria99

    Maria99 Ny medlem

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag vet inte riktigt hur det är med musikaler, aldrig varit på någon själv. Var och såg en pjäs en gång och betalade fyra pund för biljetten, men det var en ganska liten teater så gissningsvis är det dyrare på mer etablerade ställen. Men åk till Leicester Square och kolla på de olika teatrarnas biljettkontor och fråga runt, något som passar finns det nog.

    Vet du var du bor förresten?

    Nja, Stella är en helt okej lager men ansedd i England som lite av en dussinöl, lite som vår Pripps Blå. Stället på North End Road serverar lite mer udda sorter till humana priser, så det är definitivt värt ett besök. Finns säkert massor av liknande ställen, men det här har blivit en favorit. Ligger vid tunnelbanestationen Fulham Broadway, och sen bara två kvarter upp på vänster sida.

    Generellt är öl snäppet billigare än i Sverige, spriten är på samma nivå.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. james

    james Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0
    Finns massvis med roligt att göra och se i London. En sak jag personligen brukar alltid göra när jag aker dit är att köpa en "adult guide to London" fran natt random gatustand Men det beror ju självklart pa hur moralisk du är. Annars sa tycker jag att du ska bara promenera runt i centrala London runt kvällssnaret, är jävligt mysigt och fint ma jag säga.
     
  8. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Jo okej, har även läst på lite nu, och runt Leicester Square så finns det biljetter att köpa och där många teatrar ligger, så ska antingen boka i förväg eller ta en 'sista minuten', lär vara billigast.

    Kan tänka mig att det finns många goa pubar där, härligt att ölen är lite billigare i alla fall, är det jag vill prova på mest i alla fall, deras bira. =)

    Hotellet jag ska bo på heter Bayswater Inn, ligger inte mitt i smeten, har för mig hon jag boka resan av sa att det tar ungefär 30-45 minuter att ta sig in i centrala London, så det är inte så jättefarligt ändå.
     
  9. Rothie

    Rothie Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1
    Kan bara instämma men glöm inte och äta en sandwich på Pret A Manger. Världens bästa sandwichar (har inte prövat den dyraste sandwichen på Selfridges än...) i min mening. Och gå till Harrods och Selfridges och bara insup kommersen. Och när ni gjort det så sätt er i Hyde Park en stund. Finns för mycket att göra i London egentligen. Men en sak är säker gällande tips = Lämna mycket skosula i stan!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...