La Manga

Diskussion i 'Murcia' startad av Anhe, 18 oktober 2012.

  1. Anhe

    Anhe Ny medlem

    Blev medlem:
    17 oktober 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag åker ner till Spanien och troligen La Manga i november och hoppas trivas så bra så att jag stannar i Spanien i vinter :sol:

    Hur pass levande är det i vinter? Finns några att umgås med eller är det helt öde?

    Jag mår bra i mitt eget sällskap också men lite folk vill jag nog se runtomkring mig.

    Är det bäst att hålla sig på insidan av Mar menor eller är det lika bra och levande ute på den smala remsan?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    "fastlandets" sida av mar menor är helt ok pà vintern. Mànga golfare etc. Och vattnet i Mar menor kan man faktiskt bada i om man är van vid vattentempen i Sverige. (speciellt östersjön) Däremot sà är La Manga helt öde. Där händer nästan ingenting och de flesta av affärerna etc är stängda. Väl värt ett besök, men om ni kan sà bo tex. i san pedro del pinatar.
     
  4. Anhe

    Anhe Ny medlem

    Blev medlem:
    17 oktober 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack! Det är det jag börjat förstå... Jag får leta vidare på kusten men känner mig inte så dragen åt Torrevieja för att det verkar så stort. Kanske har jag helt fel. Verkar som om jag får åka ner och kolla läget ;)
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Torrevieja är inte jättestort om man tänker på själva centrum. Det är gångavstånd till allt. Sen finns det "urbanizaciónes" vitt och brett runt omkring...
    La Mata är en del av Torre som ligger lite för sig själv och som är mycket populär semesterort. Där finns åretruntboende också så det blir inte helt dött, fast mycket lugnare än på sommaren. Men där finns affärer, restauranger osv som är öppna året runt.
    Tom egen marknad. Och bussförbindelse till Alicante och Torrevieja centrum.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Anhe

    Anhe Ny medlem

    Blev medlem:
    17 oktober 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Det ser fint ut då jag googlar på La Mata :) Verkar finnas massor av lediga lägenheter där också.
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Anhe och välkommen till forumet om
    ingen sagt det spainsmile

    Jo jag tycker La Mata är ett jättebra val. Litet men har det
    mesta och den fina stranden. Nybyggd stor plaza och egen marknad
    på onsdagar som Rincon sa. Strandpromenad att gå på till Cabo
    Cervera med fina klippor. Egen liten kyrka och rådhus.
    Blir det "tråkigt" tar man bara bussen och åker in till Torre på
    15-20 min beroende på tidpunkt på dagen och om det är marknad.

    Bra och kort väg till flygplatsen med bil. Annars kan man ta vanliga
    bussen till Torre och så flygbussen därifrån som går direkt.

    Så har du klubbar och föreningar med nordbor i Torre fall du känner för det.
    Många aktiviteter.

    Ciao P :sol:
     
    Last edited: 21 oktober 2012
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Dessutom kan man ta en skön och stärkande promenad in till centrum (av Torre). Om man gillar att gå.
     
  10. Anhe

    Anhe Ny medlem

    Blev medlem:
    17 oktober 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Preciosa, roligt att vara här på forumet :sol: det finns mycket att läsa!

    Tack till er alla för svar!

    Det verkar som om det är populärt att bo i Torre - och speciellt La Mata. Hur är det att bo nära del Cura?


    Som ni säger så är det också värdefullt att ha nära till flygplatsen och en stad kan ju vara trevligt ibland thumb Jag har mest letat på Blocket och googlat efter lägenheter - finns det andra sätt som jag missat eller är det bäst att fixa boende då jag kommer ner och ta hotell i början?
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag bor nära Cura. Det är toppen för allt finns verkligen nära. På somrarna kan det vara mycket folk i rörelse på Paseon, lite trångt kan det bli...men då kan man vara någon annanstans om man inte gillar det. Avenida de Habaneras och Purisima är väl mer "genomfartsgator" dvs det är mycket trafik. De andra gatorna är ofta lite lugnare. Jag störs inte av trafikbuller i mitt sovrum för det ligger inte mot gatan. På somrarna sover jag med öppna fönster och då har jag proppar i öronen. Sover som en stock även då!
     
  13. barcelonalover

    barcelonalover Avstängd

    Blev medlem:
    19 oktober 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Vilka bra tips! Jag är också superintresserad av området, kul med konkreta tips for once :) Hur trivs du i området?? :)
     
  14. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Om du frågar mig :) så kan jag svara att jag trivs som fisken i vattnet. Det viktigaste för mig var/är att ha nära till allt, dock inte nödvändigtvis nära till havet. Jag tänker att har man en halvtimmes promenadväg är det nära. (Till Cura har jag fem minuter.)
    För nuvarande bor jag där bara två gånger om året, jul- och sommarlov. Extra plus är att alla mina grannar är spanjorer så jag kan praktisera språket så mycket jag vill. Dessutom är de världens goaste grannar!
     

Dela sidan

Laddar...