Lära sig språket?

Diskussion i 'Spanska språket' startad av brenda, 9 februari 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. brenda

    brenda Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2008
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan!

    Jag har nu varit i Spanien ett par år i rad på vintern (golf) och tycker det börjar bli dags att lära sig lite mer spanska än de fjuttiga fraser man har snappat upp.

    Undrar om ni kan tipsa om någon bra spanska-kurs. Har dock inte tid att gå någon reguljär kurs (jobb o familj) så det måste vara en självstudiekurs av något slag, ex. via datorn (sitter mycket framför datorn på jobbet) eller en som jag kan lyssna på (pendlar varje dag).

    Tack på förhand, Brenda :p
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

  4. Solvarm

    Solvarm Ny medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2008
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Last edited: 16 februari 2008
  5. monica7

    monica7 Ny medlem

    Blev medlem:
    28 januari 2008
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    1
    spanska kurser

    det kanske skulle vara något för mig, don quijote spanska kurser, skulle vara bra att bättra på spanskan nu när det ska bli spanien på heltid :). Vore väldigt smart och ta det på nätet, så bbc har en kurs det kanske vore något.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Solvarm

    Solvarm Ny medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2008
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Igen Monica!

    Du vet väl att Tossa de Mar, ligger i Katalonien och här pratar man katalanska, dom pratar ju förstås spanska oxå. Nästan alla blanketter, formulär, gatuskyltar och en hel del av Turistbyråns broschyrer, är på Katalanska och omöjligt att förstå för en som "bara" kan spanska. Jag kan inte något dera, men min sambo klarar allt detta. Fast jag klarar mej i affärer mm, på något konstigt sätt, kan ju en hel del spanska ord, men det är mycket svårt att sätta ihop meningar, tycker jag.
     
  8. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    ja tyvärr helt obegripligt är det. Det är nackdelen med Katalonien, men butiksbiträdena pratar väl spanska också va? Annars kan det ju bli väldigt knepigt.
     
  9. Solvarm

    Solvarm Ny medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2008
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Swedph!

    Jo alla förstår och pratar spanska, men många gånger så "vill dom inte" förstå. För att bli accepterad i Katalonien, måste man prata lite katalanska. Du blir genast bättre behandlad, i affärer, på restauranger osv, om du kan några ord på katalanska.

    Irene
     
  10. Daniel

    Daniel Ny medlem

    Blev medlem:
    21 februari 2008
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    brenda:

    Du låter som urtypen för mina "elever".

    Gå in och titta på vårt studiematerials hemsida ( http://www.spanskaonline.se/spanska1.htm ), så tror jag du hittar det du söker efter :)

    Om det ser intressant ut kan du anmäla dig direkt på hemsidan, eller skicka mig ett email på [email protected].
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. brenda

    brenda Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2008
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack daniel, det ska jag göra.
     
  13. Chueca

    Chueca Ny medlem

    Blev medlem:
    20 februari 2008
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, ville bara påpeka att katalanska inte alls är särskilt svårt att förstå för en person som kan spanska flytande. Jag förstår utmärkt när någon pratar katalanska med mig utan att egentligen ha lärt mig ett enda ord på det språket. :)
    Så var inte rätt för att åka ner dit, folks!
    /G
     
  14. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Det var bra gjort av dig Chueca! min spanske kompis som är kommer från Barcelona, han påstår att han inte förstår mycket av riktig katalanska, säger att det är helt andra ord och så, men vad vet jag.. kan inte själv spanska flytande så för mig är katalanska som kinesiska, några ord kan jag urskilja men tycker det är lite franska över det.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...