Kusten i väst

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av pozuela, 14 maj 2011.

  1. pozuela

    pozuela Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    6
    Finns här någon som kan något mer om Cadiz (med omnejd)? Jag har läst en artikel i en (svens) tidning om Ljuset kust (costa de la luz) att det ska vara
    alldeles utomordentligt fint där. Inte så överexploaterat som på andra ställen.
    Jag har aldrig varit där oc´h skulle vara tacksam om alla tips och idéer.
    En senare fråga blir det väl att hitta en fastighetsmäklare. Det lär finnas på nätet, har jag förstått. Men har någon här egna erfarenheter? Tack på förhand.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. ToreA

    ToreA Ny medlem

    Blev medlem:
    23 februari 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1
    Cadiz är en väldigt trevlig och riktigt spansk stad, likaså har du Jerez som ligger lite mer skyddat till, för i Cadiz kan det vara ganska blåsigt eftersom staden ligger längst ut på en halvö/udde. Men det är precis som du säger inte exploaterat, men det medför också då att det är inte samma kommunikationer till och från med flyg till ens hemland eller var man nu ska. Tror nog att det är just bristen på bra kommunikationer med Ryanair exempelvis som gör att inte fler svenskar finns längre bort på västerut!?
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    En annan trevlig stad vid den kusten är Sanlucar de Barrameda. Har inte varit där men läst om staden, även letat hus där en gång i tiden. Jag började leta fastigheter där, men kommer inte ihåg vilka mäklare (jag tror det var Property-net-spain). Dock blev det inte så, för någon sa att det är lite kallare vid Atlantkusten, och att det blåser mycket. Så jag började leta österut, längs kusterna och tillslut hamnade i Torrevieja.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Monica

    Monica Ny medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2008
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    2
    Det är inte konstigt att kusten i folkmun kallas för "Costa del viento", den blåsiga kusten. Å andra sidan varit det hyfsat lugnt när jag har varit i Cádiz, och det är vackert och trevligt!
     

Dela sidan

Laddar...