Kurs i Barcelona

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av Viktoria, 26 juni 2012.

  1. Viktoria

    Viktoria Ny medlem

    Blev medlem:
    14 november 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Tänkte förena nytta med nöje och plugga lite när jag åker till Barcelona till hösten. Och kurser finns det ju många där, minst sagt... Svårt att veta vilken man ska välja. Är det någon som har något tips?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola,
    Jag har studerat hos Proyecto-español i Alicante. De har en skola i Barcelona också. Prisvärt och bra. Skolan är godkänd av CSN för studiemedel.
    Annars kan du testa Instituto Cervantes kurser.
    Många spansklärare (i Sverige) rekommenderar dessa två skolor.
    http://www.proyecto-es.com/
    http://www.cervantes.es/default.htm
    Iaf skolan i Alicante (Proyecto esp.) anordnade boende om man ville. Även det till bra pris.
    Lycka till!
     
  4. Viktoria

    Viktoria Ny medlem

    Blev medlem:
    14 november 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack. Du är en pärla. Jag ska kolla upp det.
     
  5. flamenco

    flamenco Ny medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2
    Last edited: 7 juli 2012
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Nackdelen e att katalanska talas bara dár i Katalonien medan "castellano" i hela den spansktalande várlden (med dialektala skillnader naturligtvis).
     
  8. flamenco

    flamenco Ny medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2
    Det kan icke förnekas! Men med beaktande av den infekterade relation som råder mellan Katalonien och "Spanien" så är det nog inte alls fel att välja språk beroendes på var man tänker bosätta sig. Från vad som sagt mig så är de två språken dessutom inte alls så olika som man kanske tror. De tycks förstå varandra utan större problem, så kanske är det ungefär som med Svenskan och Norskan.
     
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Vet inte hur dessa skiljer sig át, men svenskar kan ju inte norska! Iaf ska alla norska TVprogram (i Sverige) ha text pa svenska...
     
  10. flamenco

    flamenco Ny medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2
    Jo, det är ju ett eget språk och ska därför enligt avtal textas men nog tror jag att de flesta svenskar förstår norska nästan lika bra som Svenska, vissa dialekter kan ju vara lite knepiga.

    Norrmän har nog heller inga större problem att förstå Svenska, i vart fall hade de inte svårt med ordförståelsen då "Bobo Slacke" framförde Norgevisan i TV på tidiga 70talet. Den där fick tydligen hela Norge att hoppa jämfota av ilska och ledde till lite uppjagade diplomatiska förvecklingar mellan våra länder :D

    Låten är i vart fall riktigt kul!

    http://www.youtube.com/watch?v=m5bGaR2I4bI
     
    Last edited: 11 juli 2012
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    nu gàr denna tràden lite OT men norrmän är ganska bra pà att sjunga roliga làtar dom med

    http://www.youtube.com/watch?v=vz0rGmc5u_c

    Angàende Catalan mot Spanska skulle jag vilja pàstà att det är mycket större skillnad pà Catalan och Castellano än vad det är mellan Svenska, Norska eller Danska. som iaf skriftligt är i stort sett samma spràk.
     
    Last edited: 11 juli 2012
  13. flamenco

    flamenco Ny medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2
    :D baaa! det tog några år för torskarna att komma fram med ett svar dock :D Men den är faktiskt riktigt kul den med.. även om... inte lika så kul som den svenska.

    Jag frågade förresten precis min andra hälft som är Spanjorska om hon kunde beskriva på en skala mellan 1-5 hur svårt Catalan är för en infödd spanjor att förstå, hon svarar då 1, att förståelsen inte vållar några problem alls, men att Catalan däremot ligger närmare Latin än Spanskan. Faktiskt så tycker jag att den ibland påminner lite om Italienska.

    Därutöver så är katalanerna kanske något mer formella i sina uttryck än de övriga..

    Soc el flamenco! = Soy flamenco!
     
  14. Viktoria

    Viktoria Ny medlem

    Blev medlem:
    14 november 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Min dator har varit på besök i Frankfurt o vänt (tvärdog), så jag ligger lite efter... Sent omsider... jag hade gillat o lära mig katalan. Det är ju i Katalonien jag vill bo. Men jag tänkte att det skulle vara lättare att lära mig spanska bättre och att det ger mig lite större möjligheter. Fast nu blev jag lite tveksam... Katalan är lockande. Ska kolla in länken. Tackar.

    Ang våra skandinaviska grannar, så gillar jag dem alla... Trots att de pratar lite lustigt...
     

Dela sidan

Laddar...